הרב דרוקמן והרב ליאור נגד הרב טל: "לא דרכה של תורה"

זקני רבני הציונות הדתית יוצאים בגלוי נגד ראש ישיבת תורת החיים, לאחר פרסום פסק הדין בעניינו: "אינו ראוי להמשיך ללמד את בחורי ישראל, ואינו יכול להיות דמות חינוכית במחננו"

חדשות כיפה גלעד כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 15/07/19 17:18 יב בתמוז התשעט

הרב דרוקמן והרב ליאור נגד הרב טל: "לא דרכה של תורה"
הרב שמואל טל, צילום: ישיבת תורת החיים

גם לאחר פרסום הכרעת בין הדין המיוחד בעניינו של הרב טל - הפרשה רחוקה מלהסתיים. שניים מזקני רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור, יוצאים היום (ב') במכתב גלוי נגד הרב שמואל טל, וקוראים לו לעזוב את ישיבתו. 

הרב ליאור, לשעבר רבה של קרית ארבע, אף פרסם סרטון בו הוא אומר כי על הרב טל לקחת שנה או יותר של "תקופת צינון" מהנהגת הישיבה, ופוסק כי התנהלותו של הרב טל: "זו לא דרכה של תורה". הסרטון של הרב ליאור מגיע בתשובה למכתב של תושבים ביד בנימין, ובו הם קוראים לרבנים להביע את דעתם בנושא. 

מכתבם של אנשי יד בנימין לרבני הציונות הדתית

מכתבם של אנשי יד בנימין לרבני הציונות הדתיתצילום: ללא

מכתבם של הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור: "פסיקת בית הדין התירה באופן תמוה לרב טל להמשיך בתפקידו, אך ודאי לא חייבה ללמוד במוסדותיו ולקבל התנהגותו המחללת שם שמים".

מכתבם של הרבנים דרוקמן וליאור

מכתבם של הרבנים דרוקמן וליאורצילום: ללא

בהמשך צירפו את חתימתם למכתב של הרב ליאור והרב דרוקמן רבנים נוספים מהציונות הדתית, כמו הרב יהושע שפירא, הרב יובל שרלו והרב אליקים לבנון. מעניין לשים לב לעובדה כי מדובר בחתימה חוצת מחנות: מהצד הליברלי הרבנים יובל שרלו ובני להמן, ומהצד החרד"לי רבנים כמו הרב ציון טוויל והרב אורי סדן. צירוף נדיר במיוחד.

רשימת הרבנים

רשימת הרבניםצילום: הותר לשימוש

המכתב המלא של אנשי יד בנימין לרבני הציונות הדתית:


להורדת הקובץ