הרב אבינר והרב אליהו מתנגדים שאיילת שקד תוביל את איחוד הימין

שורת רבנים חתמו על גילוי דעת שהביע התנגדות לכך שאת מפלגות הימין הדתיות יובילו אנשים שאינם דתיים: "מחזקים את ידיו של הרב רפי פרץ בעמדתו, שבראש המפלגה הדתית לאומית חייב לעמוד יהודי ירא שמים ששומר תורה ומצוות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 03/07/19 14:14 ל בסיון התשעט

הרב אבינר והרב אליהו מתנגדים שאיילת שקד תוביל את איחוד הימין
הרב רפי פרץ ואיילת שקד, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

עשרות רבנים, וביניהם כמה בכירים כמו הרב שלמה אבינר והרב שמואל אליהו, חתמו היום (ד') על גילוי דעת שמשמעותו התנגדות לכך שאת הרשימה המאוחדת של מפלגות הימין הדתיות תוביל איילת שקד.

"אנו מחזקים את ידיו של הרב רפי פרץ בעמדתו שבראש המפלגה הדתית לאומית חייב לעמוד יהודי ירא שמים ששומר תורה ומצוות", נכתב במסמך עליו חתמו גם ראש ישיבת בתים הרב דוד חי הכהן ראש מכינת יתיר הרב משה הגר וראש מכון צומת הרב מנחם פרל.

 הרב אליהו

הרב אליהוצילום: אלישמע סנדמן

לדברי הרבנים, "אין זו סוגיה פרסונלית אלא סוגיה ערכית ציבורית של שימת נושא יהדותה של מדינת ישראל כנושא המרכזי של המפלגה הדתית לאומית". עוד אמרו כי "בהרכב הרשימה יש אמירה שמבטאת את סדר העדיפות שלנו. לאמירה הזאת יש השלכות מרחיקות לכת עלינו כציבור, ועל המסר החינוכי שאנחנו מעבירים לילדינו. לכן בלא לפסול שום מועמד אחר חלילה, אנו רואים חשיבות מרובה בשימת דמות שנושאת את דגל התורה בראש הרשימה".

מכתב דומה הוציא לאחרונה הרב חי הכהן שדרש: "לא לוותר על הנהגת המפלגה לכאלו שאינם מייצגים את ערכיה". בדבריו הוא הביע חשש שאת הציונות הדתית תנהיג אישה שאינה שומרת תורה ומצווה ואינה מחויבת לכלל ערכי הצינות הדתית.

יש לציין כי בניגוד לעמדת הרבנים, סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן אמר לפני כשבועיים לחדשות כיפה כי אם יוכח ששקד תביא יותר מנדטים היא זו שצריכה לעמוד בראשות הרשימה המאוחדת אם תקום: "צריך לזכור. היא לא מנהיגת הציונות הדתית, היא לא מנהיגת הבית היהודי, זה הרב רפי. מדובר פה על מי שיעמוד בראש רשימה של כמה מפלגות כדי להיכנס לכנסת בצורה המקסימלית ביותר".

בדעתו של בן דהן מחזיק גם חלק ניכר מהציונות הדתית, כפי שעלה מסקר מיוחד שנערך בנושא זהות מנהיג המפלגות הדתיות. 34% מהציבור הדתי לאומי אמרו  כי הם מעדיפים את איילת שקד, 19% בחרו בנפתלי בנט, 16% ברב רפי פרץ, 14% בבצלאל סמוטריץ' ו-17% השיבו כי אינם יודעים מי צריך לעמוד בראש.