הרב אלי בן דהן לכיפה: "אם יתברר ששקד מביאה יותר מנדטים - היא צריכה לעמוד בראש"

סגן שר הביטחון אומר בשיחה עם כיפה כי גם בנט ושקד לא מתכוונים לחזור לבית היהודי, אלא מדובר על ריצה משותפת בבלוק טכני, ובמצב כזה אין מניעה ששקד תהיה בראש: "חייבים למקסם את הכוח"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 19/06/19 21:48 טז בסיון התשעט

הרב אלי בן דהן לכיפה: "אם יתברר ששקד מביאה יותר מנדטים - היא צריכה לעמוד בראש"
הרב אלי בן דהן, צילום: חדשות כיפה

תמיכה מבית באיילת שקד. סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, אומר בשיחה עם חדשות כיפה הערב (ד'), בכינוס מרכז הבית היהודי, כי אם הסקרים יוכיחו שהצבה של איילת שקד בראש הרשימה מביאה יותר מנדטים, היא צריכה להיות בראש.

מה אתה חושב על הפעילים שתלו שלטים נגד החזרה של בנט ושקד?

"אני מניח שהם מתכוונים חזרה לבית היהודי עצמו. אני חושב ששניהם לא חושבים לחזור לבית היהודי. אבל השאלה היא האם יש מקום לצרף את הימין החדש לרשימה מאוחדת של מפלגות הימין. אני אומר את עמדתי - אני חושב שבוודאי שכן. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי למקסם את הכוח של כל המפלגות שנמצאות מימין לליכוד, וכדי שהכוח הזה ימוקסם צריך לפעול ברשימה אחת.

"אם נלך כמו בפעם הקודמת ברשימות רשימות, אנחנו נאבד קולות. קרוב ל-250 אלף קולות בוזבזו בבחירות האחרונות. לו הם היו עוברים היתה לנו ממשלה היום".

אתה מוכן להידחק לתחתית הרשימה בשביל איחודים?

"כל חיי טובת הציבור היתה הרבה יותר חשובה לי מטובתי האישית. כך חונכתי וכך אני נוהג. אף על פי שאני יודע שבאיחוד אני אדחק אחורה - אני מוכן שהם יבואו. כי אני יודע שבסופו של דבר טובתה של הציונות הדתית וטובת הימין - שתהיה לנו מפלגה אחת גדולה שתוכל להשפיע בכנסת".

ואם איילת שקד מביאה יותר מנדטים מהרב רפי אתה חושב שהיא צריכה לעמוד בראש?

"זאת עמדתי. אני חושב שברגע שנחליט שאנחנו רוצים להתחבר ביחד, נצטרך לבדוק מי יותר מתאים לעמוד בראש, וכמובן שאחד המדדים החשובים הוא מי יכול להביא יותר מנדטים. ואם יתברר בכל הסקרים שאיילת שקד מביאה הכי הרבה מנדטים - היא זו שתהיה בראש.
צריך לזכור: היא לא מנהיגת הציונות הדתית, היא לא מנהיגת הבית היהודי, זה הרב רפי. מדובר פה על מי שיעמוד בראש רשימה של כמה מפלגות כדי להיכנס לכנסת בצורה המקסימלית ביותר".

אז אתה רואה מצב שהיא תהיה יו"ר המפלגה המאוחדת?

"אני לא פוסל את זה. מדובר פה על בלוק טכני כשכל אחד יודע שאחרי הבחירות, לפחות חלק מהמפלגות, יתפרדו ויקימו סיעות נפרדות. אם אנחנו על ידי החיבור הזה נביא יותר כוחות ויותר בוחרים, ובסופו של דבר תהיה לימין שמימין לליכוד יותר עצמה - זו המטרה המרכזית".