סקר מנדטים: 34% רוצים את שקד בראשות מפלגות הציונות הדתית

סקר חדש הציב את שרת המשפטים כמועמדת המועדפת להוביל את האיחוד בימין הדתי והקדימה את בנט, הרב פרץ וסמוטריץ' בהתאמה. בנוסף, במידה וגבי אשכנזי יעמוד בראשות כחול לבן, הוא יגבר על נתניהו ב-2 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/19 10:33 יא בסיון התשעט

סקר מנדטים: 34% רוצים את שקד בראשות מפלגות הציונות הדתית
רוצים אותה בראש. איילת שקד, צילום: פלאש 90

במידה והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, יעמוד בראשות כחול לבן, המפלגה תגבר על הליכוד ונתניהו וגוש הימין, כולל אביגדור ליברמן יעמוד על 62 מנדטים בלבד. כך עלה מסקר חדש שפורסם הבוקר ברדיו 103FM.

לפי הסקר, שנערך על ידי "מאגר מוחות" בקרב 502 נשאלים עם טעות דגימה של 4.2% עבור תכניתו של ניסים משעל, כחול לבן בראשות אשכנזי מקבלת 35 מנדטים לעומת הליכוד עם 33. גוש הימין קיבל 57 מנדטים, ליברמן - 8 ואילו גוש השמאל עומד על 55 מנדטים.

משפיעים על מפת המנדטים והגושים. אשכנזי וליברמן

משפיעים על מפת המנדטים והגושים. אשכנזי וליברמןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

במצב הקיים, בו גנץ ולפיד עומדים בראשות המפלגה, כחול לבן מקבלת 33 מנדטים, 2 פחות מאשר נתניהו והליכוד. ישראל ביתנו מקבלת גם במקרה כזה 8 מנדטים, כמוה יהדות התורה, ש"ס עם 7, איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ומרצ - 5 מנדטים כל אחת, והעבודה ובל"ד־רע"מ - 4 מנדטים כל אחת. גוש הימין עומד על 60 מנדטים ללא ליברמן, לעומת 52 לגוש השמאל.

על השאלה מי צריך לעמוד בראש רשימה שתאגד את כל מפלגות הימין הציוני דתי ענו 34% מהציבור הדתי לאומי כי הם מעדיפים את איילת שקד, 19% בחרו בנפתלי בנט, 16% ברב רפי פרץ, 14% בבצלאל סמוטריץ' ו-17% השיבו כי אינם יודעים מי צריך לעמוד בראש.