ליברמן לנתניהו: "אתה האחרון שתטיף לי על הציונות הדתית"

יו"ר ישראל ביתנו ניסה להסביר את המתקפה שלו על המכינות הקדם צבאיות ואמר כי "אני בטוח שגם רועי קליין הי"ד היה מתקומם נגד דבריו של הרב לוינשטיין. חייבים להרחיק את הרבנים שמטיפים לערכים הנוגדים את מורשת צה"ל"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 02/07/19 14:09 כט בסיון התשעט

ליברמן לנתניהו: "אתה האחרון שתטיף לי על הציונות הדתית"
ליברמן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף היום (ג') את ראשהממשלה נתניהו וניסה להדוף את הביקורת נגדו, לאור דברי הביקורת החריפה שהשמיע מוקדם יותר נגד המכינות הקדם צבאיות.

"‏אדוני ראש הממשלה", כתב בפייסבוק, "אתה האחרון שיכול ללמד אותי ולהטיף לי מוסר על הציונות הדתית. זה ‏אתה, אדוני ראש הממשלה, שקיבל החלטה להעביר את חברון לפלסטינים, זה ‏אתה, אדוני ראש הממשלה, שניהלת מו״מ עם ערפאת בוואי פלנטיישן, זה ‏אתה, אדוני ראש הממשלה, שהצבעת בעד ההתנתקות בכנסת. זה אתה שמשלם דמי פרוטקשן לארגון טרור חמאס. קצת צניעות לא תזיק לך!".

בהתייחסות אחרת כתב: "אני רואה שיש מי שמנסה לעוות דברים שאמרתי הבוקר, אז כדרכי, אהיה ישיר ובהיר. המכינות הקדם צבאיות הדתיות, שהייתי שותף להקמת כמה מהן ולהסדרת כולן בשנת 1997, יחד עם זבולון המר ז"ל, הן מפעל אדיר וחשוב. אני פוגש את תלמידי ובוגרי המכינות בשטח כל הזמן. מדובר במלח הארץ".

הרב יגאל לוינשטיין

תלמידו המפורסם היה מתבייש בו? הרב יגאל לוינשטייןצילום: ליב"ה

לצד זה הוסיף כי "כדי לשמור על המפעל האדיר הזה חייבים לנתק אותם מהסמוטריצ'ים למיניהם. חייבים להרחיק מהם את הרבנים שמטיפים לערכים הנוגדים את  מורשת צה"ל. אני בטוח שגם רועי קליין הי"ד היה מתקומם נגד דבריהם של הרב לוינשטיין והרב רדלר. כן למדינה יהודית, לא למדינת הלכה. כן לציונית הדתית, לא לחרד"לים".

בדברים שאמר בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה הוא טען כי "בין המפד"ל ההיסטורית לבית היהודי, בין זבולון המר לסמוטריץ' אין דבר משותף. זאת השתלטות של קבוצה קטנה חרד"לית קנאית ובמידה קבוצה שמבטאת צביעות, שמשתלטת על הציונות הדתית כולה". בהמשך הוסיף כי "מה שצריך לעשות, ונדרוש זאת בממשלה הבאה, זה לנתק בין משרד החינוך לבין המכינות הקדם-צבאיות. אנחנו בפירוש רואים תהליך שמתפתח לכיוון מליציות פרטיות"ה שבסופו של דבר זה ייגמר ונראה את הציונות הדתית. אני רוצה לראות ציונות דתית ולא חרד"ל".

ליברמן הותקף על הדברים על ידי מספר גורמים במערכת הפוליטית וביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, השרים לשעבר בנט ושקד וגם אנשי מכינת עלי.