במכינת עלי מגיבים לליברמן: "תתבייש!"

תגובה ראשונה של מכינת עלי לסערת ליברמן: במכינת הקדם צבאית שספגה ביקורת מיו"ר ישראל ביתנו דאגו להזכיר לו מי הם בוגריה שנפלו במלחמות ישראל ואמרו: "הנה המליציה ליברמן. הנה פלנגת עלי"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 02/07/19 12:10 כט בסיון התשעט

במכינת עלי מגיבים לליברמן: "תתבייש!"
תא"ל עופר וינטר, בוגר מכינת עלי והרב אלי סדן, צילום: ׳מכינת עלי-בני דוד׳

במכינה הקדם צבאית בעלי החליטו להגיב לדברי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן היום (ג') על ידי תמונה של בוגרי המכינה שנפלו במלחמות ישראל והוסיפו: "הנה המליציה ליברמן. הנה פלנגת עלי. תתבייש!".

כזכור, הבוקר התבטא ח"כ אביגדור ליברמן בחריפות נגד הציונות הדתית בכלל, ונגד המכינות הקדם צבאיות בפרט. "מכינות קדם-צבאיות דתיות הכינו שורת לוחמים טובים ואמיצים ואני מקווה שהן ימשיכו לתפקד: אבל מה שקורה היום עם מכינות דתיות קדם-צבאיות מתפתח לכיוון מיליציות דתיות פרטיות, מן פלנגות".

"תתבייש ליברמן!"  במכינת עלי מגיבים לסערה

"תתבייש ליברמן!" במכינת עלי צירפו תמונה של הבוגרים שנפלו צילום: מכינת עלי

מוקדם יותר היום, מי שהיה ראש מכינת עצמונה, שר החינוך הרב רפי פרץ, הגיב לדבריו של ליברמן ואמר: "לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם צבאיות", אומר הרב פרץ. "כמי שהקים את אחת מספינות הדגל בעצמונה, וגידל אלפי נערים לתרומה והתנדבות עבור המדינה, אני אומר לליברמן: שחרר אותנו, עבר זמנך. אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך, בזמן שהחברה הישראלית זקוקה לאחדות וריפוי הקרעים אתה רק מלבה אש ומעמיק את הקיטוב".

הרב סדן בהכנסת ספר תורה בישיבתו של הרב אטינגר הי"ד

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן ביחד עם שר החינוך הרב רפי פרץצילום: פרסומי ישראל

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם-צבאיות, דני זמיר אמר כי "מועצת המכינות הקדם צבאיות, מצטערת על דבריו הבוטים של ליברמן.  המכינות ימשיכו לחנך את תלמידיהן ובוגריהן לשירות משמעותי מגשים ומוביל, בצבא ובחיים האזרחיים במגזר הציבורי והחינוכי, ולהתיישבות בפריפריה החברתית והגאוגרפית. זאת ועוד ככל הנדרש לקידומה ושגשוגה של מדינת ישראל".

ח"כ בוגי יעלון (כחול לבן), אמר בתגובה לדברי ליברמן: "מדינת ישראל זקוקה למנהיגות מאחדת, ולא כזו שמבססת את כוחה על שיח של שנאה כנגד ערבים, חרדים או ציונים-דתיים".