נתניהו נגד ליברמן: "הציונות הדתית - מלח הארץ"

ראש הממשלה הגיב לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו על המכינות הצבאיות: " מי שמשתלח בגיבורי ישראל רק כדי לקושש כמה קולות צריך להתבייש. לציונות הדתית תרומה אדירה לצה"ל ולמדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 12:43 כט בסיון התשעט

נתניהו נגד ליברמן: "הציונות הדתית - מלח הארץ"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ראש הממשלה נתניהו הגיב בצהריים (ג') לדבריו של אביגדור ליברמן, שטען כי הציונות הדתית מתחרדת, וכי המכינות הקדם צבאיות הדתיות הופכות למיליציות בשירות רבנים. ראש הממשלה אמר כי "הציונות הדתית היא מלח הארץ ויש לה תרומה אדירה לצה״ל ולמדינת ישראל".

לדברי נתניהו, "על בוגרי המכינות הדתיות והציונות הדתית נמנים רועי קליין ז״ל, אוריאל ואלירז פרץ ז״ל, דרור וינברג ז״ל ולוחמים ומפקדים רבים שמסרו את חייהם למען ביטחון ישראל".

ראש הממשלה הוסיף כי "מי שמשתלח בגיבורי ישראל רק כדי לקושש כמה קולות צריך להתבייש".

ליברמן אמר הבוקר בכנס הרצליה: "יש פה תופעה מדהימה בנוגע למכינות הקדם-צבאיות הדתיות. אני הייתי חלק ממי שהקים את המערך הזה ב-97' עם זבולון המר ואיציק מרדכי, ואני רוצה להגיד בנושא הזה דברים קשים: מכינות קדם-צבאיות דתיות הכינו שורת לוחמים טובים ואמיצים ואני מקווה שהן ימשיכו לתפקד: אבל מה שקורה היום עם מכינות דתיות קדם-צבאיות מתפתח לכיוון מיליציות דתיות פרטיות, מן פלנגות".

גם במכינה בעלי הגיבו לדבריו של ליברמן, ופרסמו את תמונת קיר הזיכרון במכינה, עם תמונותיהם של בוגרי המכינה שנפלו בקרבות במערכות ישראל, והוסיפו: "הנה המליציה ליברמן. הנה פלנגת עלי. תתבייש!".

"תתבייש ליברמן!"  במכינת עלי מגיבים לסערה

"תתבייש ליברמן!" במכינת עלי מגיבים לסערהצילום: מכינת עלי

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ, הגיב מוקדם יותר לדברי ליברמן ואמר כי "לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם צבאיות", אומר הרב פרץ. "כמי שהקים את אחת מספינות הדגל בעצמונה, וגידל אלפי נערים לתרומה והתנדבות עבור המדינה, אני אומר לליברמן: שחרר אותנו, עבר זמנך. אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך, בזמן שהחברה הישראלית זקוקה לאחדות וריפוי הקרעים אתה רק מלבה אש ומעמיק את הקיטוב".

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הגיבה גם היא לדברי ליברמן: "בוגרי המכינות הקדם צבאיות הם היום אחד מעמודי התווך של צה״ל. זהו מפעל חינוכי מפואר שבוגריו מהווים את חוד החנית של החברה הישראלית. זו האמת. אין אחרת".

גם יו"ר הימין החדש, השר לשעבר נפתלי בנט, הגיב בחריפות לדברים: "ליברמן, הפכת למפלג הלאומי. חרדים, דתיים, רוסים. איפה שאפשר להסית אתה שם. לא הכל כשר כדי להביא קולות". כתב בנט בפייסבוק.

https://www.facebook.com/396697410351933/posts/2410554398966214?s=100003368485638&sfns=mo

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן