בן גביר לרב פרץ: מפרקים את השותפות

ראש עוצמה יהודית שלח ליו"ר איחוד מפלגות הימין מכתב בו הודיע כי לא ירוצו יחד בבחירות הקרובות בטענה שזכו ליחס "לא הוגן" מצדו: "נפסיק לשמש מקפצה לבית היהודי ונפעל לחיבורים אחרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 25/06/19 07:10 כב בסיון התשעט

בן גביר לרב פרץ: מפרקים את השותפות
מתיחות בימין הדתי. סמוטריץ, בן גביר והרב פרץ, צילום: יחצ

דרמה באיחוד מפלגות הימין: יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, פנה הבוקר (ג') ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, והודיע לו כי לאור היחס שקיבלו ממנו הם מפרקים את השותפות הפוליטית ביניהם.

"לצערנו במהלך כל החודשים האחרונים לא זכינו ליחס הוגן וההתנהלות שלך ושל גורמים בבית היהודי הייתה כמי שמשתמשים וזורקים את עוצמה יהודית" כתב בן גביר לרב פרץ.

לדבריו: "כפי שאתה יודע היטב, וכפי שהכרזת בעצמך בשידור, החיבור בינינו הביא לניצחון בבחירות שאלמלא התנהלות ליברמן היה מאפשר הקמת ממשלת ימין". בהמשך הוא תקף את מה שכינה הפרת הסכמים "חרף כל אלה, וחרף העובדה שיותר משבעים אלף מצביעים של עוצמה יהודית הצביעו לאיחוד מפלגות הימין,  ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה. בתחילה היו גורמים שהודיעו כי לא יקיימו את החוק הנורווגי ויפרו את ההסכם (רק כדי שאתה תוכל ללמוד להיות חבר כנסת...). לאחר מכן עדכנו אותם גורמים כי 'יואילו בטובם' לקיים את החוק, אך כספי המפלגה של עוצמה יהודית יישללו לטובת הבית היהודי (!) – צעד שמעבר להיותו בלתי חוקי, גם אינו מוסרי בעליל". 

מחכים לסוף השבוע. פרץ וסמןטריץ

ימשיכו בלעדי בן גביר? פרץ וסמןטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר עוצמה יהודית הוסיף : "כאשר נקבע שיש בחירות, התחלתם בתדרוכים נגד עוצמה יהודית, וזאת כנראה כדי "להוריד את המחיר" של עוצמה. כל יום שמענו תדרוך אחר והשמצה אחרת, ואם לא די באלה, אפילו סירבתם לשבת ביחד ולבחון אפשרות איך לקיים את ההבטחות שלכם, אף לאחר שאתה כבר נבחרת לשר. כך לא מתנהגים עם שותפים, כך לא אומרים תודה, וכשר חינוך אתה יודע שההגדרה המדוייקת להתנהלות זו היא כפיות טובה". 

בסיום המכתב ציין בן גביר כי "כנראה שהאצילות שלנו הביאה אצלכם לפרשנות שגויה לפיה ניתן להמשיך לדרוך על עוצמה יהודית. בנסיבות אלה לא נוכל לשמש עוד כמקפצה עבור הבית היהודי, ואנו פועלים למען חיבורים אחרים שיחזקו את הכוח של הימין בבחירות הקרובות".

בשבוע שעבר הגיעה המתיחות בין שתי המפלגות לשיא לאחר שבעוצמה יהודית האשימו את הרב פרץ בהפרת הסכמים ובאי הכנסתו לכנסת במסגרת החוק הנורבגי. בבית היהודי לא נותרו חייבים ואמרו: "ככה לא מתנהג מי שרוצה לרוץ יחד. על כך אמר בן גביר לרב פרץ: "ככה לא בונים מפלגה ומנהיגות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן