בן גביר לכיפה: "הרב פרץ, ככה לא בונים מנהיגות"

ראש עוצמה יהודית לא אהב את התדרוכים נגדו: "הרב פרץ אמר שבזכותנו הם נכנסו לכנסת והנה הוא שר בכיר וחבר בממשלה". על הטענה לעלויות שבאכיפת החוק הנורבגי בממשלת מעבר עקץ: "מינוי של שר חינוך עולה יותר"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/06/19 12:31 יז בסיון התשעט

בן גביר לכיפה: "הרב פרץ, ככה לא בונים מנהיגות"
לא נשאר חייב. איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, השיב היום (ה') מלחמה לדברי הבכיר בבית היהודי ובשיחה עם חדשות כיפה התעקש כי יש לכבד את ההסכם שנחתם בין המפלגות ולהכניסו לכנסת.

"הייתי מציע לאותו גורם שמתדרך נגדנו", אמר בן גביר, "לחשוב פעמיים לפני שהוא משתמש בחוק כתירוץ, מה גם שמבחינה משפטית זה לא מדויק". לדבריו, "הרב רפי פרץ, כמי שעומד בראש המפלגה של הציונות הדתית, צריך להבין ולהפנים שככה לא בונים מפלגה ומנהיגות. את הסכם שנחתם והוסכם צריך לקיים. הרב פרץ אמר בעצמו שבזכותנו הם נכנסו לכנסת והנה עכשיו הוא שר בכיר וחבר בממשלה".

אחת הטענות שעלתה נגד דרישתו של בן גביר להחיל את החוק הנורבגי ולאפשר את מינויו כחבר כנסת, היתה שהדבר כרוך בעלויות מיותרות. ראש עוצמה יהודית לא התעלם מכך ועקץ את יו"ר הבית היהודי "אני אגיד בעדינות. מינוי של שר חינוך בממשלת מעבר כולל כל העוזרים והיועצים עולה הרבה יותר". לסיום הוא הביע את תקוותו שיהיו התפתחויות בנושא: "צריך לנהוג בהגינות כלפינו ואני מאמין שהרב פרץ יקיים ויכבד את ההסכם".

מוקדם יותר תקף בכיר בבית היהודי את בן גביר וטען כי הוא מודע לזה שלא ניתן לאכוף את החוק הנורבגי בממשלת מעבר: "לא ברור מה למה הוא משחק את המשחק הזה. הוא גורם לעצמו נזק. אנחנו באים ממקום של רצון לחדש את ההסכם וללכת איתו ביחד וככה לא מתנהג מי שרוצה ללכת יחד".