סמוטריץ' מגבה את אוחנה: "חמור שנשיאת העליון מבקרת את שר המשפטים החדש"

יו"ר האיחוד הלאומי לא אהב את הביקורת של אסתר חיות נגד מי שמונה לתפקיד בו חשק. בנוגע לדבריה אמר כי "כשפסקי דין יושתתו על בסיס ציות לחוקי הכנסת לא תהיה שום בעיה לציית להם ככתבם וכלשונם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/19 12:33 י בסיון התשעט

סמוטריץ' מגבה את אוחנה: "חמור שנשיאת העליון מבקרת את שר המשפטים החדש"
מגבה את השר החדש. סמוטריץ ואוחנה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יצא היום (ה') להגנתו של שר המשפטים החדש אמיר אוחנה, לאחר שזה הותקף על ידי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

"יש לראות בחומרה רבה את העובדה שנשיאת בית המשפט העליון מרשה לעצמה לבקר את שר המשפטים הנבחר בצורה חריפה ובפומבי", אמר סמוטריץ'. לדבריו, "לגופו של עניין, ציות לחוק חשוב הרבה יותר מציות לפסקי דין. כשפסקי דין יושתתו על בסיס ציות לחוקי הכנסת לא תהיה שום בעיה לציית להם ככתבם וכלשונם".

מוקדם יותר התייחסה השופטת חיות לראיון שהעניק אוחנה לחדשות 12, בהם אמר כי לא תמיד יש לציית לפסיקות בג"ץ, ואמרה כי "יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים וחסרת-אחריות, שלפיה לא את כל פסקי-הדין הניתנים על ידי בית-משפט חייבים לכבד".

יש לציין כי סמוטריץ' אמר את הדברים על אף שאוחנה מונה לתפקיד שר המשפטים בו היה מעוניין יו"ר האיחוד הלאומי, ועל כך הוא גם תקף בשבוע שעבר את ראש הממשלה בנימין ננתיהו

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן