השר אוחנה: "בבתי המשפט ובפרקליטות לא תמיד יושבים מלאכים צחורי כנפיים"

שר המשפטים החדש התייחס לטענות כאילו מונה על ידי נתניהו כדי לסייע לו בענייניו המשפטיים: "דברים שאין להם חיבור למציאות", וכן לאפשרות שיתפרו לו תיק: "היו לי התבטאויות גם בהקשרים אלו בעבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/19 21:43 ט בסיון התשעט

השר אוחנה: "בבתי המשפט ובפרקליטות לא תמיד יושבים מלאכים צחורי כנפיים"
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר המשפטים החדש, אמיר אוחנה, דחה הערב (ד') בראיון לחדשות 12 את הטענות כי מונה לתפקיד כדי לסייע לראש הממשלה בענייניו המשפטיים. בנוסף הצהיר כי הוא לא פוסל אפשרות שינסו לתפור לו תיק.

"דברים שאין להם חיבור למציאות", אמר בתגובה לאלה הסוברים כי נתניהו מינה אותו לתפקיד כדי לסייע לו מול מערכת המשפט, "אני תומך נלהב של פסקת ההתגברות, אמרתי זאת במקומות רבים, הרבה הרבה לפני חקירות נתניהו. כולל על החלטת שמירת החסינות".

לדבריו, "את דעותיי באשר לחקירות נתניהו, האופן שבו התנהלו, גם החקירות, גם ההדלפות, אמרתי בצורה מאוד ברורה, אפשר לבדוק, אני חושב שבגלל הפוזיציה הנוכחית שלי כשר המשפטים וכדי למנוע לזות שפתיים, עדיף ללכת לארכיונים ולא לתת לכל מלעיזינו תחמושת. אני עומד מאחורי כל מילה שאמרתי בעבר, אבל אני חושב שבפוזיציה הזאת ראוי שאגזור על עצמי איפוק".

בהמשך הוסיך כי "להבטיח לך שתמיד בבתי המשפט ובפרקליטות יושבים מלאכים צחורי כנפיים שפועלים תמיד משיקולים מקצועיים בלבד? וואלה, אני לא יכול להבטיח לך. לצערי". שר המשפטים החדש התייחס לאפשרות שאולי יופלל שלא באשמתו: "אני חושב שכרגע אני צריך ללמוד את המשרד ועוד לא עלה בידי לעשות זאת. היו לי התבטאויות גם בהקשרים אלו בעבר. אני חושב שגם ציינתי מקרים ספציפיים, דיברתי על יעקב נאמן לדוגמא. מה שאני לומד מזה, שלא תמיד צריך לצאת מנקודת הנחה שיושבים במערכת אך ורק מלאכים צחורי כנפיים, שמקבלים את החלטותיהם משיקולים מקצועיים בלבד".