הציונות הדתית נגד מכירת נשק למשטרים רודניים

עצרת שתתקיים ביום ירושלים, רגע לפני ריקוד הדגלים המסורתי, תקרא לממשלת ישראל להטיל הגבלות ופיקוח על ייצוא של כלי נשק, במטרה לוודא שלא יגיעו לידי משטרים רצחניים. במשתתפים: הרב יואל בן-נון, הרב בני לאו וראשי מדרשת עין הנצי"ב

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/05/19 20:40 כב באייר התשעט

הציונות הדתית נגד מכירת נשק למשטרים רודניים
ייצוא נשק, צילום: shutterstock

ביום ירושלים תתקיים בכיכר ציון הפגנה, רגע לפני תחילת ריקוד הדגלים המסורתי, שיעבור באותו מקום, בה תושמע הדרישה מכנסת ישראל לחוקק חוק שיקבע הגבלות ופיקוח מוגבר על כל ייצוא בטחוני, כדי להבטיח שנשק ישראלי לא יגיע לידיהם של משטרים אכזריים בעולם.

לקראת העצרת, חתמו על עצומה מיוחדת למעלה מ-100 אנשי ונשות חינוך ומנהיגי ציבור מובילים, ביניהם הרב בני לאו, הרב דוד ביגמן, הרב יהודה גלעד, רות קלדרון, הרב יואל בן נון, ראשי מדרשת עין הנצי״ב, הרבנית ד"ר אסתר פישר והרבנית רחל קרן, ואחרים. לדברי המארגנים, הסיבה לקיום העצרת היא כיוון שכעת נוצרה הזדמנות להשיג הסכמה רחבה של הקשת הפוליטית, שהחוק יעבור בשיתוף פעולה של הקואליציה והאופוזיציה, בהנחה כמובן שלא יתקיימו בחירות חדשות.

נושא ייצוא הנשק מישראל למשטרים רצחניים עולה לסדר היום מדי פעם הציבורי. רק לפני חודש יצאו בארגון 'בית הלל' בקריאה לכל המפלגות המצטרפות לממשלה להכניס את הנושא לקווי היסוד של הממשלה החדשה. "כעם שהביא לעולם את בשורת החירות ואת הרעיון הנשגב שכל בני האדם נבראו בצלם אלוהים, וכעם שסבל יותר מכל עם אחר משתיקת העולם כשנעשו בו מעשים זוועתיים, אסור לנו לחשות בעת הזאת". אמרו בבית הלל.

הרב יואל בן-נון וח"כ חיליק בר

הרב יואל בן-נון בכנס שהתקיים בכנסת בנושא, בתחילת השנהצילום: לשכת ח״כ חיליק בר, שימוש חופשי

בחודש אוקטובר התקיים בכנסת כנס מיוחד בנושא, ביוזמתו של ח"כ לשעבר חיליק בר, בו השתתף גם הרב יואל בן-נון, מחותמי העצומה, וכן הרבנים יובל שרלו, בני לאו, יעקב מדן ושמואל דוד. הרב בן-נון אמר אז כי "התורה וההלכה היהודית אומרים בפירוש שאסור לנו לחמש מרצחים. נקודה. אין דרך אחרת לפרש את זה.״

בעצומה נכתב: ״חזון הנביאים שעליו הושתתו יסודות המדינה לא מאפשר לנו להישאר אדישים מול מציאות שבה ציון נבנית בדמים.... ישנן ידיעות מבוססות הקובעות שלטובת אינטרסים כלכליים ואחרים, מדינת ישראל אישרה בעבר וממשיכה לאשר כיום מכירה של נשק ושל מיומנויות צבאיות למשטרים אכזריים בעולם, אשר מבצעים הפרות חמורות של זכויות אדם, ושעלולים להידרדר למעשים חמורים עוד יותר.
ביום ירושלים... חובתנו להשמיע קול מוסרי וצלול. אנו, החתומים מטה, רבנים, רבניות, אנשי אקדמיה ואנשי ציבור וחינוך מצהירים: על כנסת ישראל לחוקק עוד במושב הזה חוק שיקבע הגבלות ופיקוח מוגבר על כל ייצוא בטחוני, כדי להבטיח שנשק ישראלי לא יגיע לידיהם של משטרים אכזריים כאלה״.

העצומה לקראת האירוע

העצומה לקראת האירועצילום: ללא

הרבנית ד״ר אסתר פישר, ראש מדרשת עין הנצי״ב, אמרה כי ״מדרשת עין הנצי״ב רואה חובה מוסרית לעמוד איתן ולהשמיע קול צלול כנגד מכירת נשק וידע למשטרים רצחניים בעולם. ביום ראשון הקרוב נקרא לכנסת ישראל להשמיע את אותו קול צלול ולהכריז כי לא תיתן את ידה לכך״.