משפחת ההרוגה הפלסטינית דורשת: להרוס את בית הקטין החשוד

משפחתה של הפלסטינית עאישה ראבי, שנהרגה מזריקת אבן בראשה, שיגרה מכתב לראש הממשלה בדרישה להרוס את ביתו של הקטין החשוד במעשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 13:08 יח באייר התשעט

משפחת ההרוגה הפלסטינית דורשת: להרוס את בית הקטין החשוד
צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

משפחתה של עאישה ראבי, הפלסטינית שנהרגה בעקבות זריקת אבן על מכוניתה בחודש אוקטובר האחרון, שגרו היום (ה') מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בבקשה להרוס את ביתו של הקטין היהודי בן ה-16 שנאשם בהריגתה, או את בית משפחתו.

"כפי שידוע הריסת בית המחבלים היא פעולה שמבצעת המדינה להריסת בתים של מבצעי פיגוע טרור כחלק ממדיניות להרתעת מחבלים מלבצע פיגועים", נכתב. בהמשך דרשו נציגי המשפחה להורות על הריסתו של בית הנאשם - תוך 14 יום ממועד המכתב לאור הממצאים. עוד הוסיפו כי במידה וזה לא יקרה המשפחה תנקוט בהליכים משפטיים "לצורך הגנה על זכויותיהם".

במכתב ציינו כי האבן שהושלכה לעבר מכוניתה של ראבי, שמשקלה קרוב לשני קילוגרם, ניפצה את שמשת מכוניתה ופגעה בראשה של ראבי שמתה מפצעיה תוך זמן קצר. עוד נכתב כי על פי כתב האישום על האבן נמצאה דגימת DNA של הקטין.

בתחילת השבוע שוחרר הקטין למעצר בית  בתנאים מגבילים, בבית סביו וסבתו, לאחר שהשופט אלכס שטיין דחה את ערעור הפרקליטות: "מעצרו של קטין מאחורי סורג ובריח עד לסיום משפטו איננו מתאפשר אלא כמוצא אחרון ובאין אפשרות אחרת להבטיח את שלום הציבור ואת תקינותו של ההליך הפלילי. נחה דעתי כי מעצר-בית תחת פיקוח אלקטרוני, השגחה משפחתית הדוקה, והתנאים המגבילים הנוספים שנקבעו על ידי בית משפט קמא יפחיתו במידה משמעותית ביותר - כמעט עד כדי אפס - את הסיכוי שהנאשם יבצע מעשה אלימות בהיותו מונע על ידי שנאת ערבים". 

בתוך כך ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל הוציא חוות דעת חדשה בתחילת השבוע לפיה לא סביר כי האבן הרגה את א-ראבי: "בחיפוש בספרות המקצועית לא נמצא מקרה בו נגרמו פצעים כה רחבים כתוצאה מפגיעת אבן". על פי הסברו, בראשה של א-ראבי נמצאו מספר פגיעות, ועל כן אין זה אפשרי שהאבן שלכאורה זרק הקטין הרגה את האישה. עם זאת, ד"ר קוגל מציין כי מדובר במקרה נדיר במיוחד, ומביא חוות דעת של שתי רופאות במכון, המביעות דעה מנוגדת לדעתו

 עורכי דינם של המשפחת ההרוגה א-ראבי, ‎עו"ד מוחמד רחאל ועו"ד נבילה כבוב, מסרו כי הם מקווים ששר הביטחון ומפקד האזור ינהגו במקרה זה בשוויון מלא "וכפי שנהוג לעשות כאשר קורבן העבירה ממוצא יהודי ובכך להחזיר את אמון הערבים ברשויות המדינה".

"כמובן שאם לא יעשו כן, החלטתם תובא במידי תחת ביקורת בג"ץ ושם נציג את מלוא טענותינו לרבות סטטיסטיקה וחוות דעת של מפקדים בכירים בצה"ל לשעבר שמלמדות על הצורך בהרתעה גם בקרב מפגעים יהודים", מסרו עורכי הדין.