פלסטינית נהרגה בכביש 60 - הפלסטינים: הושלכו אבנים לעבר מכוניתה

תושבת הכפר הפלסטיני בידיא נהרגה בכביש 60, לאחר שלפי הפלסטינים הושלכו אבנים לעבר המכונית שבה נסעה. המחלקה היהודית של שב"כ מעורבת בחקירה. עו"ד איתמר בן גביר: "המחלקה היהודית של השב"כ לא צריכה לחקור את האירוע

חדשות כיפה גלעד כהן 13/10/18 20:05 ד בחשון התשעט

פלסטינית נהרגה בכביש 60 - הפלסטינים: הושלכו אבנים לעבר מכוניתה
תפח מערב, צילום: ללא קרדיט

אירוע חריג ליד צומת תפוח שבשומרון: תושבת הכפר הפלסטיני בידיא נהרגה אתמול (ו') בכביש 60, לאחר שלפי הפלסטינים הושלכו אבנים לעבר המכונית שבה נסעה. לטענת הפלסטינים, את האבנים יידו תושבי היישובים הסמוכים. כוחות משטרה שהוזעקו למקום החלו בביצוע פעולות חקירה ראשוניות, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה.

נודע כי המחלקה היהודית של שב"כ מעורבת בחקירה. לטענת הפלסטינים, ראבי נהרגה לאחר שמתנחלים יידו אבנים לעבר רכבה ליד צומת תפוח. מוקדם יותר היום היא הובאה למנוחות.

עו"ד איתמר בן גביר מותח הערב ביקורת חריפה על ההחלטה לערב את המחלקה היהודית באירוע סמוך לצומת תפוח ולפיו טוענים הערבים נהרגה אישה מיידוי אבנים של צעירים. לדברי עורך הדין בן גביר:" ראשית יש לזכור שטרם ברור האם מדובר אכן בטענה נכונה או שהמדובר בעוד עלילה שרוקמים הערבים נגד המתיישבים באזור ואולם גם אם אכן המדובר באירוע של יידוי אבנים לצערי בעשרות תיקים שמגיעים על שולחני כאשר ערבים זורקים אבנים לעבר יהודים, אין חקירת שב"כ והאירוע נותר בחקירת משטרה"

עוד הוסיף בן גביר כי "הסיבה המרכזית להתנגדות לחקירת השב"כ היא אי האמון שהציבור רוחש כלפי חקירות שכאלה. הניסיון מוכיח שהמחלקה  היהודית בשב"כ חוקרת נערי גבעות בצורה אגרסיבית ובעייתית מה שלא מאפשר לחקור ולבדוק את האמת אלא לכל היותר להוציא הודאות שווא."