ראש המכון לרפואה משפטית: "הפלסטינית לא נהרגה מפגיעת אבן"

ד"ר חן קוגל פרסם חוות דעת, לפיה עאישה א-ראבי, בהריגתה הואשם קטין מישיבת פרי הארץ, כלל לא נהרגה מפגיעת אבן, כפי שנקבע לאחר הריגתה. הבוקר הורה בית המשפט לשחרר את הקטין למעצר בית, אך לאחר מכן השהה את ההוראה לבקשת הפרקליטות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/05/19 11:28 ט באייר התשעט

ראש המכון לרפואה משפטית: "הפלסטינית לא נהרגה מפגיעת אבן"
צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

מכה נוספת לפרקליטות בכתב האישום בפרשת מותה של הפלסטינית עאישה א-ראבי. לבית המשפט הוגשה חוות דעת רפואית של ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, לפיה א-ראבי לא נהרגה מפגיעת האבן עליה נמצאו סימני הד.נ.א. של החשוד.

על פי חוות הדעת של ד"ר קוגל, "בחיפוש בספרות המקצועית לא נמצא מקרה בו נגרמו פצעים כה רחבים כתוצאה מפגיעת אבן". על פי הסברו, בראשה של א-ראבי נמצאו מספר פגיעות, ועל כן אין זה אפשרי שהאבן שלכאורה זרק הקטין הרגה את האישה. עם זאת, ד"ר קוגל מציין כי מדובר במקרה נדיר במיוחד, ומביא חוות דעת של שתי רופאות במכון, המביעות דעה מנוגדת לדעתו.

"שני רופאים תמכו בדעתי בטענה כי החבלות בגולגולת המנוחה מתיישבות עם נזקים הנגרמים באנרגיה גבוהה מאוד, ולא מפגיעה אחת של אבן. אחד מבין הרופאים הללו תמך גם בדעתי שנראים, לפחות, שני מוקדי אימפקט", כתב, וציין כי רופאים נוספים במכון סוברים כי "לא ניתן להכריע לכאן או לכאן", על פי הממצאים.

אחת ההפגנות נגד העינויים בשב"כ

אחת ההפגנות נגד העינויים בשב"כצילום: פלאש 90

כזכור, הקטין צ', נגדו הוגש כתב אישום על הריגה, נעצר יחד עם נערים נוספים מישיבת 'פרי הארץ' ברחלים לפני כחצי שנה. בשבועות הראשונים נמנע מהנערים לראות עורך דין ונטען כי הם עונו בחקירתם בשב"כ. בהמשך שוחררו כל הנערים העצורים חוץ מצ', נגדו הוגש כאמור כתב אישום בגין הריגה, לאחר שהד.נ.א. שלו נמצא על האבן שנמצאה במכונית.

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' דרש התנצלות על התנאים בהם הוחזק הנער במהלך החקירה: "עצרו ילדים בשבת בישיבה. חקרו בתנאים קשים. האשימו על סמך ראיה נסיבתית ובניגוד לאליבי מגובה בעדויות. עכשיו מתברר שכנראה בכלל לא אבן הרגה. היחיד שדיווח על המוות זה הבעל, שכנראה אמור עכשיו להיות החשוד ברצח". סמוטריץ' הוסיף: "נראה יותר מתאים לתנצלות ופיצוי מאשר שחרור למעצר בית".