בעקבות ההדלקה של הרב ברלנד: משרד הדתות יפקח על ההדלקות במירון

במשרד לשירותי דת השיבו לדינה זילבר: ההדלקות במירון לא באחריותנו, אך נפעל שהחל משנה הבאה נפקח על הנושא, כולל על זהות המדליקים. המשמעות: הרב ברלנד לא יוכל להדליק יותר במירון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/05/19 19:50 יז באייר התשעט

בעקבות ההדלקה של הרב ברלנד: משרד הדתות יפקח על ההדלקות במירון
הדלקה במירון. אילוסטרציה, צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

מוטב מאוחר. החל מהשנה הבאה, ככל הנראה, הרב אליעזר ברלנד לא יוכל לקיים 'הדלקה', בהילולת רשב"י במירון. במשרד לשירותי דת הודיעו הערב (ד'), למשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר, כי נושא ההדלקות במירון אינו נמצא תחת אחריותם, אך יפעלו במטרה להביא את הנושא לאחריותם החל מהשנה הבאה, ובכך לפקח גם על זהות המדליקים.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה פנתה למשרד לשירותי דת בתחילת השבוע, במטרה לבדוק האם ניתן, מבחינה משפטית, למנוע מהרב אליעזר ברלנד, שהורשע על פי הודאתו וריצה עונש מאסר בעוון מעשים מגונים, לקיים 'הדלקה', במסגרת ההילולה במירון בליל ל"ג בעומר.

ההדלקות במירון נחשבות למוקד כוח בקרב חלקים מהציבור החרדי, וכמה מגדולי האדמו"רים במגזר עולים מדי שנה להדליק מדורה במירון, על פי סדר ומסורת קבועים, חלקן במסגרת חזקות של עשרות רבות של שנים. בשנה שעברה, לאחר שחרורו מן הכלא, קיים הרב ברלנד, מחסידי ברסלב, הדלקה במתחם בנוכחות חסידיו, דבר שעורר רעש ציבורי רב. גם השנה ניסו גורמים שונים למנוע את ההדלקה, אך ללא הועיל. עם זאת, כאמור, החל מן השנה הבאה יפקחו, ככל הנראה, במשרד לשירותי דת על טקסי ההדלקות, ויוכלו למנוע מהרב ברלנד לקיים את ההדלקה.

הרב אליעזר ברלנד

הרב אליעזר ברלנדצילום: יונתן זינדל/פלאש 90