הרב אליהו: "לא מאשר לברלנד להדליק מדורה במירון"

רבה של צפת, שמשממש כיו"ר ההקדש הממונה על ציון רשב"י, פרסם הודעה דחופה לפני פתיחת האירועים במירון, שבו הזהיר את הרב שהורשע בעבירות מין. "אם יפר את ההוראה הזו, זה גזל ומצווה הבאה בעבירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/18 21:08 יז באייר התשעח

הרב אליהו: "לא מאשר לברלנד להדליק מדורה במירון"
הרב אליעזר ברלנד, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

רגע לפני פתיחת אירועי ל"ג בעומר במירון, פרסם הערב (ד') רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, הודעה דחופה בעניין הגעתו של הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין, לחגיגות. הרב אליהו, שמשמש כיו"ר ההקדש של ציון הרשבי, הזהיר את ברלנד לבל ידליק מדורה בשטח הציון.

"ההקדש הממונה על ציון הרשב"י לא מאשר לברלנד להדליק בשטח הציון. בעיני ההקדש הדלקת המדורה במירון על ידי ברלנד היא תועבה ובזיון לרשב"י ולמאות אלפי העולים הבאים להתעלות ולהתקדש ביום הזה. אם ברלנד יפר את ההוראה הזו, זה גזל והיא מצווה הבאה בעבירה", נכתב בהודעת הרב אליהו. 

מוקדם יותר היום קרא ארגון רבני ורבניות בית הלל לרבנים הראשיים ולכלל רבני ישראל להתאחד בקריאה למנוע את הדלקת מדורת ל"ג בעומר הציבורית במירון על ידי ברלנד. בארגון אמרו כי הדלקת המדורה על ידיו היא "חילול השם".

בהודעת הארגון נכתב כי "ברלנד הורשע על פי הודאתו במסגרת עסקת טיעון בעבירות של מעשים מגונים ותקיפה ונידון ל-18 חודשי מאסר, מהם ריצה בפועל עשרה חודשים בשל טענות על בריאותו. בעקבות כך התנערו ממנו רוב רבני ברסלב. אנו מוחים על כך בתוקף וקוראים לכל מי שיש בידו להתנגד לעניין לעשות זאת".