דרישה מהיועמ"ש: מנע מהרב ברלנד הדלקה במירון

ארגונים שונים, בהם שדולת הנשים וארגון 'בצלמו', פנו לגורמים שונים בדרישה למנוע מהרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין וריצה מאסר בשל כך, את ה'הדלקה' המסורתית על קברו של רשב"י בל"ג בעומר: "כיצד ייתכן שאדם אשר הורשע בעבירות מין חמורות ביותר יקבל במה ממלכתית ציבורית?"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/05/19 19:01 י באייר התשעט

דרישה מהיועמ"ש: מנע מהרב ברלנד הדלקה במירון
הדלקה במירון. ארכיון, צילום: דוד כהן, פלאש 90

הדלקת הרב ברלנד תימנע? ארגון שדולת הנשים פנה היום (ד') לרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, האמון על טקסי ה'הדלקות' המסורתיים בקברו של רשב"י במירון, בל"ג בעומר, בבקשה שימנע מהרב אליעזר ברלנד הדלקת משואה השנה.

כזכור, הרב אליעזר ברלנד, מרבני ברסלב, הורשע בביצוע עבירות מין חמורות, מעשים מגונים ותקיפה, ונידון ל-18 חודשי מאסר, מהם ריצה בפועל 10 חודשים. השנה אמור הרב ברלנד, שהשתחרר מהכלא לפני שנתיים ושב להנהיג את קהילתו, לקיים 'הדלקה' במירון. לאחר שכבר קיים הדלקה כזו בשנה שעברה, ועורר עליו את זעמם של רבים, כולל הרב שמואל אליהו שהתבטא נגדו בחריפות

הרב אליעזר ברלנד

הרב אליעזר ברלנד בבית המשפטצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בשדולת הנשים כתבו לרב שוינגר כי "מתן הכבוד שבהדלקת מדורה באירוע כה חגיגי וסמלי שבו משתתפים אלפים רבים של בני אדם לעבריין מין מורשע, היא בבחינת סטירת לחי מצלצלת לקרבנותיו של ברלנד. כמו כן משדרת ההחלטה מסר מזיק ומסוכן לכלל החברה לפיה עברייני מין מורשעים יכולים להמשיך בחייהם באין מפריע ואף לזכות בכבוד מלכים ואילו הנפגעות הן אלה שנאלצות להסתתר, לפחד ולסבול. העוול הנגרם זועק לשמים".

עוד כתבו בשדולת הנשים: "אשר על כן, אנו פונות אליך בדחיפות על מנת לבקש כי תמנע את הענקת הכבוד שבהדלקת המדורה בידי עבריין המין המורשע ברלנד ובכך תשדר מסר של אפס סובלנות כלפי אלימות מינית בחברה הישראלית".


להורדת הקובץ

גם ארגון זכויות האדם 'בצלמו' פנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, וביקש ממנה לבדוק האם ניתן מבחינה חוקית למנוע מברלנד להדליק מדורה: "הדלקת המדורה על ידו הינו ניצחון לקומץ אלים וקיצוני. בנוסף הינו משדר מסר בעייתי שניתן להיות עבריין מין מורשע ולזכות בכבוד והכרה ממלכתית" כתב מנכ"ל 'בצלמו', שי גליק.


להורדת הקובץ