"מטורף לקח אבן והרג ערביה"

נחשפים תמלילי חקירת הקטין החשוד ברצח הפלסטינית עאישה א-ראבי, באמצעות זריקת אבנים. הקטין, תלמיד ישיבת 'פרי הארץ' ברחלים, הוא החשוד האחרון שנותר, אחרי שארבעה מחבריו שנעצרו עמו שוחררו, ונגדו הוגש כתב אישום בגין הריגה. הוא טען כי הד.נ.א. שלו הגיע לאבן כשנחתך או כשירק

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/19 20:25 כה באדר ב'

"מטורף לקח אבן והרג ערביה"
אחת ההפגנות נגד העינויים בשב"כ, צילום: פלאש 90

תמלילי החקירה נחשפים. ארבעה חודשים לאחר רצח הפלסטינית עאישה א-ראבי, שנהרגה לאחר שאבנים הושלכו אל מכוניתה, בכביש בשומרון, מתפרסמים היום (ב') תמלילי חקירתו של ל', הקטין תלמיד ישיבת 'פרי הארץ' ברחלים, נגדו הוגש כתב אישום בגין 'הריגה בנסיבות טרור'. ארבעת החשודים האחרים שנעצרו יחד עמו שוחררו.

ל'. תושב בנימין, שמר על שתיקה בתחילת חקירתו, אך לקראת ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום החליט לדבר עם החוקרים. מעצרם של תלמידי ישיבת 'פרי הארץ' וחקירותיהם בשב"כ זכו להד נרחב, בעקבות העובדה שמשך ימים ארוכים לאחר מעצרם נמנע מהם מפגש עם עורך דין, והטענות שעלו כי הם עונו במרתפי השב"כ. תמלילי החקירה פורסמו ב'כאן 11'.

"אני חי שם (בישיבת רחלים) שנה וחצי ויוצא להסתובב שם הרבה", אמר הקטין בחקירתו. "אני הולך בעצה של רבי נחמן – הולך כל יום בשדות, להתבודד ולדבר עם השם. אני מעשן, אז יוצא לי לירוק הרבה. יכול להיות שירקתי ופגעתי פעם אחת באבן. או שהשתנתי, או שנחתכתי וירד לי קצת דם. אולי באיזה קומזיץ נחכתי כשאספתי קרשים, אז אני לא יודע, אולי איזה מטורף לקח אבן והרג ערבייה". אמר בתגובה לעובדה כי הד.נ.א. שלו נמצא על האבן שפגעה במכוניתה של א-ראבי.

הפגנה נגד מעצר הנערים

הפגנה נגד מעצר הנעריםצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

עוד אמר בחקירה: "אני מאמין שאתם - המשטרה, זה התפקיד שלכם למצוא את האמת ולגלות את האשם האמיתי, ולגלות שאני חף מפשע. אני בחיים שלי בחרתי בדרך של תורה. אני לומד הרבה ורוצה לגדול ולהיות רב. בליל שבת אני לא הולך לעשות שטויות – גם לחלל שבת ולזרוק אבן, גם לא תרצח, שזה האיסור הכי חמור בתורה".

ל' עומת עם העובדה כי שמר על שתיקה, עד שהבין שיוגש נגדו כתב אישום, ורק אז החליט לדבר: "אני יודע שלשב"כ אין בעיה להמציא ממצאים ולגרום לבן אדם להודות בדברים שהוא לא עשה. מהרגע שבאתי לפה אני מקבל יחס משפיל, קשור לכיסא כל היום, עם ידיים מאחורי הגב, לא יכול להירדם כי כואבות לי האוזניים מהצעקות של החוקרים, שמבזים אותי ומקללים אותי והשמיעו לי מוזיקה בשבת בכוונה.

הוא הוסיף כי: "כשקיבלתי יחס כזה אז החלטתי שאני לא משתף פעולה. כשדיברתי עם עורך הדין אחרי הדיון האחרון, הבנתי שיש את הראיה הפורנזית (DNA) המעפנה הזאת. החלטתי לפנות אליכם ולהסביר אותה בדיון".