דרמה בקואליציה: גפני חותר תחת ההסכם עם סמוטריץ'

למרות ההסכם בין סמוטריץ' למפלגות החרדיות כי את המועמד לרב הראשי האשכנזי תציג הציונות הדתית, לאחר היבחרו של הרב מאיר כהנא בדגל התורה החליטו לחזור בהם, והודיעו: נעמיד מועמד חרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/23 20:17 טו בסיון התשפג

דרמה בקואליציה: גפני חותר תחת ההסכם עם סמוטריץ'
גפני עם סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/פלאש90

דגל התורה הודיעו - נשלח נציג לבחירות לרב האשכנזי: ועדת הרבנים של הציונות הדתית בחרה היום (א') את הרב מאיר כהנא כמועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, זאת בהתאם להסכם עם המפלגות החרדיות כי הציונות הדתית תבחר את הרב האשכנזי, והחרדים את הרב הספרדי. אולם הערב הוציאה סיעת דגל התורה הודעה, בה נכתב כי בניגוד להסכמים- יעמידו מועמד חרדי לרב הראשי האשכנזי.

בציונות הדתית תקפו: "לא ניתן לערער על כך"

בתגובה, גורמים בכירים בציונות הדתית יצאו במתקפה נגד יהדות התורה: "לציונות הדתית מגיע רב ראשי ציוני דתי נקודה", כך מסרו במפלגה, זאת על פי יואלי ברים. "כלל הרבנים מהמגזר מכל הקצוות התכנסו וקיבלו את ההחלטה שתהיה מקובלת על כולנו. אם תרצו- מועצת חכמי התורה של הציונות הדתית החליטה. לא ניתן לערער על כך".  לאור ההתפתחות האחרונה, בש"ס העבירו מסר מרגיע לציונות הדתית ואמרו כי ההסכם ביניהם "שריר וקיים". 

ועדת הרבנים יחד עם המועמדים

ועדת הרבנים יחד עם המועמדים צילום: מזכירות הועדה

נזכיר כי הבחירה ברב כהנא הגיעה לאחר סיבוב שני בין הרבנים מיכה הלוי ומאיר כהנא, זאת לאחר ששניהם קיבלו את מירב הקולות בסיבוב הראשון אך לא מספיק לרף שקבעו בוועדה לבחירת הנציג. למרות שאין עדיין ודאות לגבי תאריך הבחירות עצמן, והעובדה שיתכן כי הבחירות יידחו, הכריעה הוועדה בהצבעה מוקדמת כי הוועדה לא תתכנס בסמוך למועד הבחירות ותבחר מועמד כבר היום, לבקשת הרבנים, ההצבעה נערכה בחשאיות.

הרב אליקים לבנון והרב מאיר כהנא

הרב אליקים לבנון והרב מאיר כהנא צילום: כיפה