"כיוון אקדח לראש שלה - והתחיל לנשק אותה": עדות קשה מהשבי

כחלק מסרט מיוחד המתעד את ההתעללות המינית במלחמה, צולמה החטופה ששוחררה אגם גולדשטיין אלמוג, כשהיא נותנת עדות קשה במיוחד על התעללות שחוותה אחת החטופות - שעוד בשבי: "כל חצי השעה הזאת הנשק בראש שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 16:19 ד באדר א'

"כיוון אקדח לראש שלה - והתחיל לנשק אותה": עדות קשה מהשבי
אגם גולדשטיין אלמוג, צילום: מטה משפחות החטופים

"כל פעם שפגשתי מישהו, היו לפחות מישהי או מישהו אחד שחוו התעללות מינית והתעללות פיזית" כך נפתח סרטון העדות הקשה של אגם גולדשטיין אלמוג שהייתה חטופה בעזה. העדות מצולמת כחלק מהסרט הדוקומנטרי "זעקות ואז שתיקה" שהופק במטרה לחשוף לעולם עדויות על ההתעללות המינית במלחמה. בהצצה לסרט חושפת אגם את ההתעללות והאונס שחוו הבנות בשבי.

"היא הלכה למקלחת - ואז הוא נכנס"

"ישבתי עם אחת מהן בערב, ואמרתי לה 'איך התייחסו אלייך? ספרי לי מה עברת עד עכשיו'" סיפרה אגם למפיקת הסרט, שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית חברת מטא. "והיא התחילה לבכות והתחלתי לבכות איתה גם. זהו, אנחנו בוכות ביחד, ואז היא התחילה לספר לי. הוא אמר לה ביום האחרון, היא הייתה צריכה לעבור למקום אחר, מהדירה שהשומר שלה היה איתה, והוא אמר לה 'אנחנו עוברים עכשיו למקום אחר, לכי תתארגני. לכי תשטפי את עצמך בכיור'".

"היא הלכה, נכנסה, שטפה את בית השחי - ואז הוא נכנס" תיארה אגם את המקרה המזעזע. "הוא נכנס אליה למקלחת, לשירותים, וכיוון אקדח לראש שלה ישר והתחיל לנשק אותה והיא התחילה לבכות. והיא אמרה לי 'את מכירה את זה שאת בוכה והפה שלך ככה? ככה הייתי והוא לא הפסיק לנשק אותי בכל זאת'. והוא הוריד לה את כל הבגדים ונגע בה בכל הגוף, גם במקומות אינטימיים, והוא ביקש ממנה גם לגעת בו במקומות אינטימיים".

המנהרה בה הוחזקו החטופים

המנהרה בה הוחזקו החטופים , צילום: דובר צה"ל

"הוא לרגע לא הוריד את הנשק מהראש שלה - במשך חצי שעה"

"והיא אמרה לי שהיא פשוט לא הפסיקה לבכות והוא פשוט לא הפסיק לעשות את מה שהוא עשה, והוא נהנה מזה. וכל חצי השעה הזאת הנשק בראש שלה, אין לה ברירה אחרת. שאלתי אותה 'ועשית את זה?', היא מספרת לי את הסיפור ואני שואלת אותה 'מה, תגידי, עשית את מה שהוא ביקש?', והיא כזה: 'מה זאת אומרת? ברור! לא הייתה לי את האופציה שלא'. כי הוא לרגע לא עזב את הנשק מהראש שלה".

"ואז הוא אמר לה 'תתלבשי', ויצא מהשירותים. וזהו, הם ישבו בסלון והיא פשוט, היא אמרה לי שהיו לה צפצופים באוזניים והיא פשוט לא הפסיקה לבכות והייתה בהלם, ואז העבירו אותה למקום אחר והיא לא ראתה אותו בחיים יותר. הוא אמר לה לא להגיד לאף אחד". הסרט המלא, שיכיל עדויות נוספות, ישוחרר לעולם במהלך חודש אפריל.