עדויות מהשבי נחשפות: "התקלחתי 5 פעמים ב-51 ימים"

אגם גולדשטיין אלמוג התראיינה למגזין "וושינגטון פוסט" וסיפרה על השובים שהכריחו אותה לדקלם תפילות אסלאמיות, על רגעי החטיפה ועל החטופות שפגשה שבוע לפני השחרור: "בכינו ביחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 16:08 ו בשבט התשפד

עדויות מהשבי נחשפות: "התקלחתי 5 פעמים ב-51 ימים"
מנהרת חמאס, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

אגם גולדשטיין אלמוג רק בת 17, וכבר הפכה לאחת הפעילות המובילות במאבק לשחרור החטופים. היא בעצמה שוחררה מהשבי יחד עם חלק מבני משפחתה - אביה ואחותה הגדולה ים נרצחו במתקפה בשבעה באוקטובר - ומאז שבה לארץ לאחר 51 ימים היא עושה הכל כדי להפיץ את העדויות מהשבי ולקרוא להשבת אלו שעדיין שם. לאחרונה התראיינה לעיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט" וסיפרה על מה שעברה שם.

אגם גולדשטיין אלמוג

אגם גולדשטיין אלמוג, צילום: מטה משפחות החטופים

גולדשטיין אלמוג סיפרה כי השובים הכריחו אותה לדקלם תפילות אסלאמיות ושינו את שמה לסלסביל, מעיינות גן העדן הטבעיים המוזכרים בקוראן. הם אפשרו לה להתקלח חמש פעמים בלבד בכל 51 הימים ששהתה שם. "הם לקחו אותי, את מה שנשאר מהמשפחה שלי, וזה הרגיש כמו 'זהו, עכשיו אנחנו גרים בעזה'", סיפרה, "ובגלל זה זה הרגיש כאילו זה יהיה לנצח".

"ככה לקחו אותי - במקרה הכי עירום שלי, כשאני חצי ישנה"

למרות שאיבדה את אביה ואחותה הגדולה, היא לא הורשתה להתאבל. פקדו עליה על אחיה הקטנים, בני 9 ו-11, להיות בשקט כל הזמן. "הייתי בפיג'מה הקטנטנה שלי", חזרה לרגעי החטיפה המטלטלים, "הכל מאוד חשוף. הם היו בשליטה. ככה לקחו אותי - במקרה הכי עירום שלי, כשאני חצי ישנה".

לאורך השהות בשבי, שמרו עליה כל הזמן. אחד מהשובים היה מורה, שטען שהוא לומד באוניברסיטה בעזה. חמאס לא הסתפק בחטיפה, והשתמש בלוחמה פסיכולוגית כל הזמן: אמרו לה שהיא ננטשה על ידי ישראל, שהיא תישאר בעזה במשך שנים ותינשא שם.

"בכינו ביחד"

שבוע לפני ששוחררה, פגשה שש חטופות ישראליות, חלקן פצועות קשה. השאלה הראשונה שאגם ואימה שאלו אותן היא האם פגעו בהן, והחטופות שתפו בתקיפות המיניות שעברו בקושי רב ובדמעות: "פתאום היה להם חבר לספר", תיארה גולדשטיין אלמוג, "מישהו שהם יכלו לפרוק את עצמם בפניו. בכינו ביחד".