לפחות 100 הרוגים באיראן מפיצוץ באזכרתו של סולימאני

התקשורת האיראנית מדווחת על שני פיצוצים ליד בית הקברות של העיר קרמן שבו קבור קאסם סולימאני. הפיצוץ מתרחש ביום השנה הרביעי למותו של סולימאני. לפי הדיווחים לפחות 100 הרוגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 14:22 כב בטבת התשפד | עודכן בתאריך 03/01/24 15:31

לפחות 100 הרוגים באיראן מפיצוץ באזכרתו של סולימאני
איראן , צילום: שאטרסטוק

15:15 | צה"ל תקף חולייה ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

14:00 | התקשורת האיראנית מדווחת על שני פיצוצים ליד בית הקברות של העיר קרמן שבו קבור קאסם סולימאני. הפיצוץ מתרחש ביום השנה הרביעי למותו של סולימאני. לפי דיווחים, לפחות 100 הרוגים ועשרות פצועים. שני מטעני חבלה הונחו בתיקים באזור בית הקברות ואלה התפוצצו בהפרש של 10 דקות.

3 בכירים חוסלו בירדן

לאחר החיסול אמש (ג') של סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס, המכהן כסגן מנהיג חמאס וראש "מטה הגדה" בארגון. האם ישראל אחראית לפיצוץ נוסף? בחמאס אישרו כי אמש יחד איתו חוסלו שני מפקדים בכירים. החיסול קרה ברובע דאחייה בביירות מתקיפת כטב"מ. למרות שישראל עדיין לא לקחה אחריות על הסיכול, ברחבי העולם אנו נחשבים לאחראיים.

נזכיר כי סולימאני חוסל ב-3 בינואר 2020 בתקיפה אווירית של הכוחות האמריקנים. סולימאני חוסל בעת שנסע עם שיירתו ליד נמל התעופה של בגדד בעיראק. האיש שניהל את הפעילות הצבאית האיראנית חוצת הגבולות נגד ישראל ברחבי המזרח התיכון וסומן כראש הנחש.

הפנטגון: סולימאני חוסל בהוראת הנשיא דאז דונלד טראמפ

מהפנטגון נמסר כי סולימאני חוסל בהוראת הנשיא דאז דונלד טראמפ, מתוך מטרה להרתיע את איראן מפני תוכניות התקפיות עתידיות שלה. הנקודה השלילית באירוע היא שבעקבות החיסול איראן הודיעה כי אינה מחויבת עוד להסכם הגרעין. מותו של סולימאני הביא למותם של עוד 35 בני אדם שנרמסו למוות בהלווייתו, עוד 48 אנשים נוספים נפצעו במהלך המהומה.