פרופיל מספר 2 בחמאס וישב 17 שנה בכלא הישראלי: סאלח אל-עארורי חוסל

אחרי פיצוץ חריג ברובע דאחייה בביירות מתקיפת כטב"מ, אושר הדיווח כי סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס וראש "מטה הגדה" בארגון, חוסל | פרופיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 18:47 כא בטבת התשפד

מספר 2 בחמאס וישב 17 שנה בכלא הישראלי: סאלח אל-עארורי חוסל
סלאח אל עארורי, צילום: .

אחרי פיצוץ חריג ברובע דאחייה בביירות מתקיפת כטב"מ ודיווחים בלבנון על מספר הרוגים, אישרו בחיזבאללה ובחמאס כי המחוסל הוא סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס, המכהן כסגן מנהיג חמאס וראש "מטה הגדה" בארגון. בחמאס הצהירו כי הוא היה אחד ממתכנני המתקפה ב-7 באוקטובר.

היה אחראי לחטיפת שלושת הנערים ולפיגועים נוספים

אל-עארורי אחראי לאינספור פיגועים ביהודה ושומרון ובמקומות נוספים, ביניהם היה אחראי לחטיפת שלושת הנערים, וישב בכלא הישראלי 17 שנים. הוא נדד בין סוריה וטורקיה עד שהגיע ללבנון, ונחשב לאדריכל הטרור של חמאס ביהודה ושומרון ולאבי תורת "התלכדות הזירות".

במהלך שהותו של אל-עארורי בכלא הישראלי, הוא למד את השפה העברית על בוריה ואף הוציא תואר ראשון. הבכיר שוחרר ב-2007 מהכלא, אך נעצר מחדש לאחר זמן קצר כשחזר לפעילות בארגון הטרור. הוא שוחרר באופן סופי בשנת 2010 וגורש מהארץ ומשטחי הרשות הפלשתינית. משם הוא נדד עד שהגיע לבסוף ללבנון - שם השתקע ושם מצא את מותו.

לפני כחודשיים פוצץ ביתו הישן

אל-עארורי גוייס לזרוע הצבאית של חמאס לפני כ-25 שנה, ומאז הספיק לעלות בסולם הדרגות בארגון, כאשר לפני מספר שנים מונה לסגנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה. לא הרבה לאחר מכן ארצות הברית הוציאה פרס על ראשו. לפני כחודשיים, במהלך המלחמה, הרס צה"ל את ביתו הישן בפיצוץ.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il