ראש כוח קודס קאסם סולימאני חוסל בעיראק

בתקיפה אמריקנית על נמל התעופה בגדד, חוסל מי שכונה "ראש הנחש" קאסם סולימאני, שהוביל יוזמות טרור רבות ברחבי המזרח התיכון. הפנטגון: "נמשיך לנקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להגן על אנשינו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/01/20 07:46 ו בטבת התשפ

ראש כוח קודס קאסם סולימאני חוסל בעיראק
קאסם סולימאני. חוסל, צילום: shutterstock

ראש כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימני, חוסל לפנות בוקר בתקיפה אווירית בנמל התעופה בגדד: זהו אחד החיסולים המשמעותיים של השנים האחרונות. האיש שניהל את הפעילות הצבאית האיראנית חוצת הגבולות נגד ישראל ברחבי המזרח התיכון וסומן כראש הנחש. מהפנטגון נמסר כי סולימאני חוסל בהוראת הנשיא דונלד טראמפ, מתוך מטרה להרתיע את איראן מפני תוכניות התקפיות עתידיות שלה.

מי שעוד חוסל לצד סולימאני הוא סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות הפרו-איראניות "אל-חשד א-שעבי", אבו מהדי אל-מוהנדס. אחמד אל-אסדי, דובר המיליציות, הטיל את האחריות על ישראל וארה"ב. "האויב האמריקני והישראלי אחראים להריגתם של אבו מהדי אל-מוהנדס וקאסם סולימאני", אמר.

מוקדם יותר לידיעה כי סולימנאי חוסל, הודיעו המיליציות הפרו-איראניות בעיראק כי חמישה מאנשיהן נהרגו יחד עם עוד שני "אורחים חשובים" בתקיפה אווירית אמריקנית שבוצעה לעבר כלי הרכב שלהם בנמל התעופה בבגדד. על פי המיליציות, הרוג נוסף הוא אחראי קשרי החוץ של "אל חשד א-שעבי", מוחמד רדא א-ג'אברי.

מהפנטגון נמסר: "בהוראת הנשיא, צבא ארה"ב חיסל את קאסם סולימאני, ראש כוח 'קודס' של משמרות המהפכה, ארגון שהוא חלק מרשימת ארגוני הטרור המוכרים בארה"ב. הגנרל סולימאני פעל באופן אקטיבי לפיתוח תוכניות לתקיפת דיפלומטים אמריקנים ואנשי שירות בעיראק ובאזור כולו. הוא וכוח קודס אחראים למותם של מאות אמריקנים ואנשי השירות של הקואליציה, וגם לפציעתם של אלפים נוספים. הוא ניצח על התקיפות על בסיסי הקואליציה בעיראק בחודשים האחרונים – שהגיעו לשיא ב-27 בדצמבר, אז נהרג אמריקני ונפצעו עוד שניים. הגנרל סולימאני אף אישר לתקוף את השגרירות האמריקנית בבגדד בשבוע האחרון. התקיפה נועדה להרתיע את איראן מתכנון התקפות עתידיות. ארצות הברית תמשיך לנקוט את כל הפעולות הנדרשות כדי להגן על אנשיה ועל האינטרסים שלה, בכל מקום ברחבי העולם".