מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סיכום חדשות השבת | שני לוחמים נפצעו במהלך ניסיון לשחרר חטופים

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון | בשכונת שג'עייה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת כפיר חיסלו חוליית מחבלים ואיתרו רובים מסוג קלצ'ניקוב ורימונים בבית ספר | לוחמי הצנחנים איתרו פירים תת קרקעיים שבאחד מהם הותקנה מעלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/23 17:34 כו בכסלו התשפד

סיכום חדשות השבת | שני לוחמים נפצעו במהלך ניסיון לשחרר חטופים
הלוחמים בשטח, צילום: דובר צה"ל

17:20 | לוחמי אוגדה 98 וחיל האוויר ממשיכים בלחימה בחאן יונס; בפשיטה של גדוד 12 על מסגד ששימש את חמאס כתשתית טרור חוסלו מחבלים רבים

בפשיטה על מסגד שהכיל תשתיות טרור של חמאס ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של גדוד 12 חיסלו חוליית מחבלים. במהלך הפעילות, מטען התפוצץ סמוך לכוחות ומיד לאחר מכן, מכלול האש החטיבתי הכווין מספר תקיפות מהירות במרחב - מסוק קרב חיסל מספר מחבלים שארבו לכוחות על גג המסגד, מספר מחבלים שיצאו מפיר מנהרה ומחבלים נוספים ששהו במרחב. לבסוף, מטוס קרב השמיד את המסגד ואת מערכת התשתיות התת - קרקעיות שמתחתיו.

לוחמי יחידת מגלן זיהו אמש שלושה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה במרכז חאן יונס ושיגרו טיל RPG לעבר הכוחות, הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו את המחבלים. בהמשך, הכוחות הכווינו כלי טיס מאויישים מרחוק שחיסלו מחבלים נוספים שזוהו במרחב והשמידו מספר פירי מנהרות.
לוחמי יחידת דובדבן איתרו הלילה מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס עם מספר מחבלים שתכננו לארוב לכוחות, הלוחמים יצאו למתקפה על המבנה ומטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים סמוך לכוח.

ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי חיסלו מחבלים, פעלו לאיתור וחשיפת פירי מנהור רחבים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו מצבורים של אמצעי לחימה רבים. הבוקר, במבצע חטיבתי הותקפו תשתיות טרור, עמדות שיגור נ"ט ומבנים המשמשים למסתור של מחבלי חמאס באמצעות מסוקי ומטוסי קרב של חיל האוויר.

10:00 | הלחימה ברצועת עזה נמשכת

לוחמים מצוות הקרב של חטיבת כפיר נתקלו בחוליית מחבלים במרחב בית ספר בשכונת שג'עייה, הלוחמים ניהלו חילופי אש וחיסלו את המחבלים. הכוחות המשיכו בסריקות במרחב בית הספר ואיתרו בתוך כיתות הלימוד מספר כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, רימונים ותחמושת.

כוח שיריון מצוות הקרב החטיבתי של הצנחנים איתר והשמיד במרחב שכונת שג'עייה פיר שהיה חלק מתוואי תת קרקעי נרחב, הכוחות איתרו פיר נוסף ובו אמצעי לחימה רבים ומעלית. כוחות מצוות הקרב של חטיבת גולני זיהו מספר מחבלים חמושים בטילי נ"ט שנעו לכיוונם במרחב השכונה, כוחות סיוע האש הכווינו למקום מסוק קרב של חיל האוויר שתקף וחיסל את החולייה טרם שביצעה ירי לעבר הכוח. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 פעלו במרחב בית חאנון ותקפו פעילים שירו ממסגד ומבית ספר של אונר"א לעברם.

הלוחמים בשטח

הלוחמים בשטח צילום: דובר צה"ל

אמש, תקפו כוחות זרוע הים מבנה ברצועת עזה בו זוהו מספר מחבלים ע"י הכוחות היבשתיים המתמרנים ברצועה. בנוסף, במהלך הלילה נתקפו מספר מטרות המשויכות לארגוני הטרור ברצועה ביניהם מבנים וכלי שיט המשמשים למטרות טרור.

08:40 | צה"ל תקף במהלך הלילה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, ביניהן מספר מפקדות מבצעיות ששימשו את ארגון הטרור. כמו כן, במהלך הלילה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, צה"ל הגיב באש לעבר מקורות הירי.

20:22 | שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה במהלך פעילות ברצועת עזה לחילוץ חטופים מידי החמאס.

הכוחות פשטו על איתור של החמאס וחיסלו מחבלים שלקחו חלק בחטיפה ובאחזקת החטופים. לא חולצו חטופים בפעילות זו. הודעה נמסרה למשפחות הפצועים.

צה"ל ממשיך לפעול במגוון דרכים מבצעיות ומודיעיניות, יחד עם ארגוני הביטחון הנוספים לשחרור החטופות והחטופים, ואיסוף מידע אודותיהם. נציגי צה"ל עומדים בקשר עם משפחות החטופים, באופן שוטף ומעדכנים אותן בכל מידע מאומת אודות יקיריהן. ארגון הטרור חמאס מנסה וינסה לייצר טרור פסיכולוגי. יש להמנע מהפצת שמועות ועובדות שאינן מאומתות.