פקחי עיריית תל אביב הסירו את מיצג הגרדום שקרא לעונש מוות למחבלים

תנועת החזית האזרחית הציבה מיצג בכיכר דיזינגוף, מיצג הקורא עליו כתוב מחבלי טבח אוקטובר לחבל התליה" | בעירייה דרשו להסיר אותו - ופקחים הגיעו לבצע את המלאכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 10:04 כח בחשון התשפד

פקחי עיריית תל אביב הסירו את מיצג הגרדום שקרא לעונש מוות למחבלים
מיצג הגרדום בתל אביב, צילום: קבוצת רוזנבאום תקשורת

אחרי שעיריית תל אביב דרשה הבוקר (א') מתנועת החזית האזרחית להסיר את מיצג המחאה שהוצב הבוקר בכיכר דיזנגוף - פקחי העירייה הגיעו ופירקו אותו. מדובר בכנפי מלאך ענקיות המורכבות מתמונותיהם של כלל נרצחי השביעי באוקטובר, כשלפניהן מוצב גרדום עם חבל תלייה ענקי, לצד הכיתוב "מחבלי טבח אוקטובר לחבל התליה".

"עונש מוות למחבלים הוא כבר לא עניין של ימין או שמאל, הוא עניין קיומי והישרדותי"

קודם לכן פקחי העירייה הציבו על יד הגרדום מכתב הדורש את פינוי המיצג באופן מיידי, ותנועת החזית האזרחית מסרה בתגובה כי המיצג לא יוסר: "לא יהיה, לא יקרה, זו הדרישה של מדינת ישראל". עופר רוזנבאום, יו"ר תנועת החזית האזרחית, אמר על המיצג: "הגענו לכאן הבוקר למרכז תל אביב כדי להציג דרישה ציבורית גדולה ורחבה. עונש מוות למחבלים הוא כבר לא עניין של ימין או שמאל, הוא עניין קיומי והישרדותי לנוכח המציאות החדשה שכולנו התעוררנו אליה לפני חמישה שבועות".

בעקבות דרישת העירייה להסיר את המיצג אמר רוזנבאום: "ההלם הגדול מבחינתי הוא שעיריית תל אביב סירבה לאפשר לנו להקים את המיצג החשוב למען זכרם של הנרצחים והדרישה שמותם לא יהיה לשווא. בימים הקרובים אנו מתכוונים להמשיך ולקיים פעולות ברחבי הארץ כחלק מתהליך הגדילה של התנועה".

תגובת עיריית תל אביב-יפו:

ארגון "החזית האזרחית" שלח בקשה לאישור המיצג לעיריית תל אביב-יפו וזו סורבה. למרות זאת, בחרו אנשי הארגון להציב את המיצג במרחב הציבורי בניגוד לחוק ועל כן נרשם להם קנס והמיצג פורק.

"העירייה בוחנת בימים אלה את ההצעות הרבות שמוגשות לה להקמה במרחב הציבורי של מייצגים שונים המוקדשים לאירועים הקשים בעוטף עזה, להנצחת הנרצחים והנופלים, לתמיכה ולאזכור החטופים והנעדרים. בין היתר, בוחנת העירייה כי תוכן המייצגים המוצעים אינו פוגע ברגשות הציבור ומותאם לקהלים רחבים כדוגמת ילדים. יתרה מכך, בימי מלחמה, שבהם מפלס החרדה והלחץ בשיאו, מחובתנו להגן על תושבנו ועל מבקרנו ממראות קשים. כאמור, בקשת החזית האזרחית נבחנה ונמצא כי בהתאם לעקרונות אותם קבעה העירייה היא אינה מתאימה להקמה במרחב הציבורי של העיר".