שאל את הרב

איחול עונש מוות לבוגדי ישראל, מהי דעת התורה?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 13/10/23 09:53 כח בתשרי התשפד

שאלה

שלום. לפעמים קורה שאני פותח חדשות ואני מזדעזע עד עמקי נשמתי מהמעשים הנוראיים של יהודים בישראל. במיוחד בגידה. אני מדבר על דברים כגון: ביטול עונש מוות למחבלים, מתן סיוע רפואי או כל עזרה אחרת למחבלים, הבעת ביקורת חריפה ולא מוצדקת על צה"ל או מדינת ישראל, הפצת שקרים על "כיבוש" ו-"פשעי מלחמה" שישראל כביכול עשתה. ואני אומר: ריבונו של עולם! הלא דיי לנו את האויב החיצוני? בשביל מה אותם יהודים חיים בכלל? מה מטרת הקיום שלהם? למה שלא תיקח אותם אליך? קשה בארץ גם בלעדיהם!

אני יודע כי אסור לשנוא את אחיך שנאמר "לא תשנא את אחיך" אבל לתמוך בהתנתקות? בטרור? בחמאס? האם אין איזה אילוץ הלכתי מיוחד עבור אנשים כאלה? "לא תשנא את אחיך אלה אם כן..."

כי אני לא מסוגל שלא לשנוא אותם. לא מסוגל שלא לרצות לראותם מתים או לפחות מגורשים מהארץ. במיוחד עכשיו לאור המלחמה הקשה הזו אני קורא על בית חולים שבצו בית המשפט העליון חייב לתת טיפולים רפואיים למחבלים. האם גם את התועבה הזאת עלי לאהוב? שנאמר "ואהבת לרעך כמוך"

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

עיין בסדור עיון תפילה על ברכת ולמלשינים שאין להתפלל שיאבדו הרשעים אלא הרשעה, וכפי שאמרה אשתו של ר"מ, יתמו חטאים ולא חוטאים. אנו נלחמים ברשעה ולא באנשים אפילו שהם חוטאים. על כן יש לשנות את התגובות בהתאם.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות