תקיפת הנוצרים הרב הראשי מגנה: "אין לייחס לתופעות פסולות אלו כל קשר להלכה"

התיעוד בו נראים מספר חרדים יורקים לעבר צליינים בירושלים הגיע לפתחו של הרב דוד לאו, שלא נותר אדיש: "אני מגנה בכל תוקף פגיעה בכל אדם ובכל מנהיג דת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/10/23 14:12 יח בתשרי התשפד

הרב הראשי מגנה: "אין לייחס לתופעות פסולות אלו כל קשר להלכה"
הרב הראשי דוד לאו | , צילום: Michael Giladi/Flash90

בתיעוד שעלה אתמול לרשת נראים מספר חרדים, חלקם ילדים, יורקים לעבר צליינים נוצרים שהגיעו בימים האחרונים לירושלים. התיעוד הוביל לרעש גדול, חלקו בגלל ציוץ תמיכה של פעיל הימין אלישע ירד. הרב הראשי פרסם היום את דעתו ודעת הרבנות הראשית ל"ביזוי אנשי דת נוצרים כביכול יש בזה חובה דתית כלשהי".

"מגנה בכל תוקף פגיעה בכל אדם ובכל מנהיג דת"

בהודעה שיצאה מטעם לשכתו, נכתב: "הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו מבקש להבהיר, בחג סוכות היו מתפללים ומקריבים בבית המקדש לשלומם של 70 אומות העולם. גם אנו נמשיך להתפלל לטובתם ולכבד את כל העמים הבאים לכבד את עיר הקדש ירושלים. אני מגנה בכל תוקף פגיעה בכל אדם ובכל מנהיג דת. תופעות פסולות אלו וודאי שאין לייחס להם כל קשר להלכה היהודית".

שר התיירות חיים כץ, הגיב מוקדם יותר לתיעוד והגדיר את האמירה שיריקה על נוצרים היא מנהג עתיק ואף משובח כ"אומללה". לדבריו, "ואהבת לרעך כמוך הוא כלל גדול בתורה והעיקרי שבה. במקום להיות אור לגויים, המעשים של קומץ קיצוני, משניאים את היהדות ואת העם היהודי, פוגעים בתדמית של ישראל ובתיירות. יש לגלות אפס סובלנות כלפי פגיעה בסמלי דת באשר הם".

חיים כץ

חיים כץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90