עמית סגל התפוצץ על פעיל הימין: ילד מגודל

תיעוד של יהודים יורקים לעבר נוצרים שביקרו בירושלים גרם לסערה ברשת, פעיל הימין אךישע ירד תמך ביורקים לעבר נוצרים - עמית סגל תקף: "היהדות שלו היא גירסה קוזאקית של יואב בן צרויה מינוס השירות הצבאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 10:22 יח בתשרי התשפד

עמית סגל התפוצץ על פעיל הימין: ילד מגודל
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

קבוצה של צליינים נוצרים שהגיעו בימים האחרונים לירושלים נתקלה ביהודים חרדים שירקו לעברם, התיעוד של התקרית הופץ והביא לסערה ברשת. פעיל הימין אלישע ירד תמך בחרדים שבצעו את המעשה, הפרשן הפוליטי עמית סגל תקף.

עמית סגל נגד פעיל הימין: "בור ועם הארץ"

ירד כתב על התיעוד מירושלים: "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים, ויש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה "שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו" - ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי.

אלישע ירד

אלישע ירד, צילום: חדשות כיפה

אולי בהשפעת התרבות המערבית קצת שכחנו מה היא הנצרות, אבל דומני שמליוני היהודים שעברו בגלות מסעות צלב, עינויי אינקווזיציה, עלילות דם ופוגרומים המוניים - לעולם לא ישכחו". ירד הוסיף ציטוט של הרב קוק בו סיפר הרב על כך שהכנסיות היו מסריחות בעיניו".

עמית סגל תקף את ירד וכתב: "מדובר בבור ועם הארץ שאיננו מכיר את השתתפותו של הרב קוק בלוויות של כמרים אנגליקניים, את חילופי האיגרות איתם, ובעיקר ילד מגודל שלא הקים מעולם מחסום בין הבטן לפה. זו הסיבה שנטש את לשכתה של לימור סון הר מלך בטענה שהקואליציה שמאלנית מדי. היהדות שלו היא גירסה קוזאקית של יואב בן צרויה מינוס השירות הצבאי".