אונס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים: כתב אישום נגד המורה ציפי דינר

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד המורה מאולפנת שעלבים, על סמך עדותן של שתיים מהנפגעות. כתב האישום כולל סעיפי אונס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים | עורכת דינה של אחת הנפגעות: "צילקה את נפשן לצמיתות". עורכי דינה של הנאשמת: "כופרת בעובדות כתב האישום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/23 16:10 יג בתשרי התשפד

אונס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים: כתב אישום נגד המורה ציפי דינר
אילוסטרציה | , צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

שמה של ציפי דינר, המורה מאולפנת שעלבים בנוף איילון, נקשר בפרשייה חמורה של הטרדות מיניות בתלמידות בדצמבר 2021. הפרקליטות הגישה היום (ה') כתב אישום כנגדה על סמך עדותן של שתיים מהנפגעות. כתב האישום כולל סעיפים של אונס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים.

הפגיעה כללה נגיעות באיברים אינטימיים

במשך שנים, נחשבה ציפי דינר למורה מוערכת באולפנה. בשנת 2021 הפרשה פורסמה לראשונה בתחקיר של ידיעות אחרונות שכללה עדויות של תלמידות באולפנה שסיפרו כיצד דינר פגעה בהן מינית במהלך ולאחר שעות הלימודים. הפגיעה כללה נגיעות באיברים אינטימיים בניגוד לרצונן והטרדות חוזרות ונשנות בע"פ ובהודעות SMS.

עם פיצוץ הפרשה גברה הביקורת כנגד אולפנת שעלבים ורב היישוב בנימין גדעון שלכאורה לא טיפלו באירוע בצורה מיטבית והובילו לכך שדינר המשיכה ללמד במוסדות אחרים גם לאחר הגעת התלונות כנגדה. נציין כי באולפנה הבהירו עוד ביום הפרסום כי פעילותה של דינר במוסד הלימודים הנחשב - הופסקה.

"מקווה שהצעד האמיץ שעשתה ב', יעודד נפגעות נוספות להגיש תלונה ולהביא צדק"

פרופסור עו"ד דנה פוגץ', מהקריה האקדמית אונו המייצגת את הנפגעת המרכזית בתיק ב', מסרה: "באופן אכזרי ושיטתי ניצלה דינר את האמון הרב שקיבלה מתלמידותיה וצילקה את נפשן לצמיתות. ניסיון הטיוח וההשתקה של המקרים על ידי האולפנה ועל ידי רב היישוב ייזכרו לדיראון עולם".

"אני גאה בנפגעת ב' שבחרה באומץ לשבור את קשר השתיקה סביב דינר ולדרוש עבורה ועבור יתר הנפגעות צדק. אין ספק שהקושי להתלונן בנסיבות כאלה, כנגד אישה, בעלת כוח בבית הספר ובקהילה, הוא עצום. אני מקווה שהצעד האמיץ שעשתה ב', יעודד נפגעות נוספות להגיש תלונה ולהביא צדק".

עורכי הדין, ששי גז ועידן שני, המייצגים את דינר, מסרו: "היא כופרת בעובדות כתב האישום ותנהל את הגנתה בבית המשפט".