עדויות נגד מורה באולפנת שעלבים חושפות חשד לעבירות מין

תלמידות לשעבר של ציפי דינר, שהייתה מורה באולפנת שעלבים בנוף איילון, טוענות כי לכאורה ביצעה בהן עבירות מין בתקופת הלימודים | פורום תקנה התוודע לפרשייה כבר לפני מספר שנים והנחה אותה לעזוב את ההוראה. המורה בתגובה: טענות חסרות שחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/21 09:37 יט בטבת התשפב

עדויות נגד מורה באולפנת שעלבים חושפות חשד לעבירות מין
אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

שמה של ציפי דינר, מורה באולפנת שעלבים בנוף איילון, נקשר בפרשיה חמורה של הטרדות מיניות  בתלמידות, כך עולה מדיווח של חן ארצי-סרור בעיתון ידיעות אחרונות שמתפרסם הבוקר (ה'). בתחקיר המלא שיתפרסם במוסף לשבת, מובאות עדויות של תלמידותיה לשעבר. 

"היינו עובדות אצלה על ההכתרה בבית עד לפנות בוקר, וזה היה המקום המנחם שלי", כך מספרת אחת מהבנות שהתראיינו לכתבה בעילום שם, "אני זוכרת שהיא עשתה תאונה עם הרכב, ובעלה היה בחו"ל, אז היא ביקשה שאני וחברה שלי נישן אצלה. שם היא נגעה לי בחזה בפעם הראשונה. אמרתי משהו על חזייה שקניתי והיא הניחה את היד. אז לא ייחסתי לזה משמעות. נשארתי לישון שם". במהלך השבוע הגישה הצעירה תלונה במשטרת מודיעין. 

פורום תקנה הנחה את המחנכת באולפנה לעזוב את ההוראה 

פורום תקנה, שהוקם בשנת 2003 כדי לפעול למניעת פגיעות מיניות בציבור הדתי וכבר התעסק בעבר בפרשיות מוכרות, קיבל תלונות מצוות האולפנה לפני שבע שנים וביצע הליך בדיקה יסודי שכלל שיחה עם המחנכת ועם התלמידות שלכאורה נפגעו. דינר הונחתה שלא לשוב לעבודת ההוראה ולא לעבוד כלל עם בני נוער, גם היועץ המשפטי לממשלה עודכן בנושא. לפני שנה שימשה דינר כשופטת בפרס החינוך הממלכתי דתי לבתי ספר מצטיינים.

עוד עולה מהתחקיר של ידיעות אחרונות, כי המתלוננות עברו בדיקת פוליגרף ונמצאו דוברות אמת. ציפי דינר מצידה מכחישה בתוקף כל טענה לפגיעה לכאורה ומייחסת את הדיווחים לרצון לפגיעה בה ובמשפחתה. "שנים רבות מחיי הקדשתי להשקעה בחינוך, בעזרה לתלמידים ותלמידות, וסייעתי רבות בהתמודדות עם בעיות ומצוקות אישיות שלהם", כך מסרה דינר בתגובה לידיעות אחרונות.

"לצערי, מתוך עשרות בנות שמכבדות ומעריכות אותי על כך ישנן שתיים ששמו להן מטרה לפגוע בשמי הטוב בהזדמנויות שונות. כל הטענות והאירועים שכביכול פגעתי בהן הינם חסרי שחר. צר לי על כך שישנם גורמים שבחרו ללבות את השנאה והפגיעה בי ובמשפחתי, ומתנצלת במידה ומישהו נפגע ממני בלי כוונה".

מפורום הנשים הדתיות, קולך, נמסר בתגובה: "קראנו בזעזוע את התחקיר של חן ארצי סרור בידיעות אודות מחנכת באולפנה שפגעה בתלמידותיה, לטענתן. אנחנו מחזקות את הנערות שנפגעו ומאמינות לכן. אמרת חז"ל, 'אין אפוטרופוס לעריות' מעולם לא הייתה נכונה יותר: כפי שנוכחנו לדעת, שוב ושוב לצערנו, פגיעות מיניות מתרחשות גם על ידי דמויות מוערכות וסמכותיות, אנשי חינוך, אנשי טיפול ודמויות מיטיבות לכאורה. זו חובה שלנו כהורים וכחברה לגלות ערנות ומעורבות, ולחנך בני ובנות נוער לערנות, לתשומת לב לכל חריגה, לעודד נערות ונערים לשיתוף והצפה של פגיעות והטרדות מיניות ולנקוט בצעדים מחמירים כלפי כל פוגע ופוגעת. אנחנו מצפות שהמערכת תקיים בדק בית יסודי ותאפשר שיח פתוח בנושא מיניות בריאה בכל מוסדותיה, ותיטע ביטחון שיקדם דיווח מהיר ומיידי בכל מקרה של פגיעה".