מועמדת לראשות העיר תל אביב מאיימת להוציא את הגרעינים התורניים מהעיר

אורנה ברביבאי, המתמודדת על ראשות עריית תל אביב, התייחסה לפיצוץ התפילה בדיזינגוף וגינתה את המתפללים: "מי שלא יעמוד בסטנדרטים לא יהיה כאן. צריך לשאול כל תל אביבי איך קרה שבמעוז הליברליות יש היקף של גרעינים שהיכו שורש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 12:48 יא בתשרי התשפד

מועמדת לראשות העיר תל אביב מאיימת להוציא את הגרעינים התורניים מהעיר
ברביבאי, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

אורנה ברביבאי, המתמודדת על ראשות עיריית תל אביב, התייחסה לפיצוץ התפילה בדיזינגוף ואמרה כי "יהיה כאן רק מי שיבין שחוק מכבדים". לדבריה, תושבי תל אביב צריכים לשאול את עצמם כיצד יש כל כך הרבה גרעינים תורניים בעיר.

"גרעינים היכו שורש ומגיעים מבחוץ עם אג'נדות שקובעות מי יהודי"

בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל התייחסה ברביבאי לסערת התפילה בדיזינגוף. נזכיר כי בארגון "ראש יהודי" מקיימים בשנים האחרונות תפילה מסורתית בכיכר דיזינגוף בתל אביב, תפילה שאורגנה גם השנה למרות הנחיית העירייה על איסור הצבת מחיצה בשטח ציבורי וגיבוי של בית המשפט המחוזי בתל אביב. בארגון החליטו כי התפילה תתקיים כסדרה, והציבו דגלי ישראל כמחיצה מאולתרת. בפתח תפילות יום הכיפורים, התפילה פוצצה על ידי פעילי שמאל שהגיעו למקום ולא נתנו למתפללים להמשיך בתפילתם.

"צריך לשאול כל תל אביבי איך קרה שבמעוז הליברליות יש היקף של גרעינים שהיכו שורש ומגיעים מבחוץ עם אג'נדות שקובעות מי יהודי", אמרה ברביבאי. "מי שלא יעמוד בסטנדרטים שאני אוביל כעיר ליברלית לא יהיה כאן, יהיה כאן רק מי שיבין שחוק מכבדים בעיר הזאת. לא יהיו אירועים בהפרדה במרחב הציבורי מכל סוג שהוא".

בציוץ בערב יום הכיפורים כתבה ברביבאי: "מסתבר שבתל אביב-יפו החלטת בג"צ היא המלצה בלבד. חולדאי- שמירה על המבצר הליברלי היא הרבה מעבר לסיסמה ריקה, קח אחריות על הפקרת המרחב הציבורי".