מכה לראש יהודי: בית המשפט אסר על תפילות בהפרדה בתל אביב

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדתה של עיריית תל אביב ואסר על תפילה בהפרדה בכיכר דיזינגוף בתל אביב. "הפרדה מגדרית נתפסת על ידי ההלכה כביטוי של 'הדרת נשים'". בראש יהודי תקפו: "הבינה באופן מסולף את ההלכה היהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 17:14 ו בתשרי התשפד

מכה לראש יהודי: בית המשפט אסר על תפילות בהפרדה בתל אביב
תפילה בכיכר דיזנגוף, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בתחילת השבוע הוגשה עתירה דחופה נגד עיריית תל אביב לאחר שהחליטה לאסור על שימוש במחיצה להפרדה בין עזרת הנשים לעזרת הגברים במהלך תפילת יום הכיפורים. היום (ה') החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב לדחות את העתירה ולאסור על קיומם של התפילות בהפרדה. בפסק הדין, כתבה השופטת הדס עובדיה: "השוויון בין המינים הוא נדבך מרכזי של עיקרון השוויון המעוגן בדברי חקיקה ובפסיקת בית המשפט העליון".

תפילה בתל אביב, ארכיון

"הבינה באופן מסולף את ההלכה היהודית"

יו"ר ראש יהודי, ישראל זעירא, תקף את החלטת השופטת: "צר לנו שהשופטת הבינה באופן מסולף את ההלכה היהודית ששומרת על כבוד האשה הרבה יותר מבית המשפט, שבהחלטה זו מנע מנשים רבות ומגברים רבים את החוויה המשותפת שציפו לה". בהמשך הבהיר: "כמובן שבכוונתנו לשמור על החוק. לדעתנו הפסיקה תחייב שינוי תקנות או חקיקה בעתיד. אנו בהתייעצות פנימית, גם עם רבנים, ונעדכן על ההתפתחויות בקרוב".

ישראל זעירא, מנכ"ל ראש יהודי

ישראל זעירא, מנכ"ל ראש יהודי, צילום: עמיחי זעירא

העותרים על החלטת העיריה: פוגעת בשורת זכויות יסוד

בעתירה הוסבר כי "החלטת העירייה התקבלה בחוסר סמכות ולכן אינה חוקית ואחד דינה להיבטל". בנוסף, "האיסור על שימוש במחיצה בתפילה יהודית (ויהודית דווקא) אינו רק בלתי חוקי אלא אף בלתי חוקתי. האיסור לקיים תפילה יהודית לפי ההלכה והמסורת היהודית פוגע בשורת זכויות יסוד של המבקשים להתפלל, בהן הזכויות לחירות, לכבוד, לאוטונומיה, לחופש דת ולשוויון".