סער בביקורת חריפה על מפוצצי התפילה בתל אביב: "מגדפים ומשפילים יהודים דתיים"

בצל מחאת השמאל בכיכר דיזינגוף ופיצוץ תפילת יום הכיפורים של ארגון "ראש יהודי", שר המשפטים לשעבר תוקף את הפולטיקאים מכל הצדדים ואת מי שהגיע בכדי להפריע לתפילה: "מגביהים את החומות בין חלקי עמנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 09:38 יא בתשרי התשפד

סער בביקורת חריפה על מפוצצי התפילה בתל אביב: "מגדפים ומשפילים יהודים דתיים"
גדעון סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערת התפילה בדיזינגוף: בארגון "ראש יהודי" מקיימים בשנים האחרונות תפילה מסורתית בכיכר דיזינגוף בתל אביב, תפילה שאורגנה גם השנה למרות הנחיית העירייה על איסור הצבת מחיצה בשטח ציבורי וגיבוי של בית המשפט המחוזי בתל אביב. בארגון החליטו כי התפילה תתקיים כסדרה, והציבו דגלי ישראל כמחיצה מאולתרת. בפתח תפילות יום הכיפורים, התפילה פוצצה על ידי פעילי שמאל שהגיעו למקום ולא נתנו למתפללים להמשיך בתפילה. גדעון סער, תושב תל אביב ויהודי מסורתי, הזהיר מפני הפיכת המחאה למערכה כנגד הדת.

סער: "איזה 'מנהיגים' מתדלקים מלחמת אחים במוצאי יום הכיפורים?"

"'היהודים יודעים לשנוא', אמר לי יותר מפעם אחת ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל, שבמהלך חייו זכה למנות גדושות של שנאה מכל חלקי עם ישראל. כל חלק בתורו. משפט זה מהדהד באוזני מאמש בעקבות הארועים המכוערים בת"א ביום הכיפורים", כתב סער.

 מיכאלי: "יום כיפור עצוב"

עצב בדיזינגוף | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"בעקבותיהם הגיעו גם תגובות מכוערות של נתניהו, בן גביר, לפיד (כן, גם אתה לפיד!). כל אחד מהם ניסה להוסיף עוד קיסם (או קצת דלק) למדורה במקום לנסות לכבותה. איזה 'מנהיגים' מתדלקים מלחמת אחים במוצאי יום הכיפורים? יש דברים שאסור שתהיה עליהם מחלוקת: יש לכבד פסקי דין של בתי המשפט שלנו. יש מקום לכולם במרחב הציבורי שלנו".

האזהרה של סער: אל תתפתו לניסיונות להפוך את המחאה למערכה כנגד הדת, מסורת ישראל או זכותנו על הארץ

"וכן, זה כולל גם את המורשת היהודית המשותפת לכולנו. מי שמגדפים ומשפילים יהודים דתיים אינם מגנים על אופיה של העיר תל-אביב כעיר ליברלית וחופשית. נהפוך הוא. הם אינם מסירי מחיצות אלא הם מגביהים את החומות בין חלקי עמנו. לחברי הנאבקים עמי שכם אל שכם להגנת המשטר הדמוקרטי בישראל אומר: אל תתפתו לניסיונות להפוך את המחאה למערכה כנגד הדת, מסורת ישראל או זכותנו על הארץ. כל אלה יכשלו. לא תהיה מלחמת אחים!", סיים שר המשפטים לשעבר.