חבר הכנסת שהחליט לצום בעקבות העימותים בדיזינגוף: "מזמין אתכם להצטרף"

חבר הכנסת מיכאל ביטון ממפלגת "המחנה ממלכתי" כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא החליט לצום בעקבות אירועי יום הכיפורים בתל אביב: "האחריות היא של כולנו. הערבות ההדדית מחייבת את כולנו לבדוק ולבחון איך הגענו למצב הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 08:31 יא בתשרי התשפד

חבר הכנסת שהחליט לצום בעקבות העימותים בדיזינגוף: "מזמין אתכם להצטרף"
עימותים בכל נדרי בתל אביב, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

סערת התפילה בדיזינגוף: בארגון "ראש יהודי" מקיימים בשנים האחרונות תפילה מסורתית בכיכר דיזינגוף בתל אביב, תפילה שאורגנה גם השנה למרות הנחיית העירייה על איסור הצבת מחיצה בשטח ציבורי וגיבוי של בית המשפט המחוזי בתל אביב. בארגון החליטו כי התפילה תתקיים כסדרה, והציבו דגלי ישראל כמחיצה מאולתרת. בפתח תפילות יום הכיפורים, התפילה פוצצה על ידי פעילי שמאל שהגיעו למקום ולא נתנו למתפללים להמשיך בתפילה. חבר הכנסת מיכאל ביטון החליט לצום בעקבות האיורעים, וקורא להצטרף אליו.

"אני אצום על שבר בת עמי"

"על מה שקרה ביום הכיפורים בתל אביב ראוי לצום", כתב ביטון בטוויטר שלו. "אני אצום (אפשר רק מים) על שבר בת עמי. על שסע שנוצר והעמיק בתוך היום המיוחד והקדוש הזה. מזמין אתכם להצטרף לצום זה. אין ראוי יותר ממנו בעת הזאת. האחריות היא של כולנו. הערבות ההדדית מחייבת את כולנו לבדוק ולבחון איך הגענו למצב הזה".

השר מיכאל ביטון

ח"כ מיכאל ביטון | צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בציוץ עם צאת הצום כתב ביטון: "כל כך עצוב עם צאת החג לראות את החדשות. לראשונה בהיסטוריה של תקומת ישראל מאבקים בין יהודים בעיצומו של יום הכיפורים. על כך כבר יום הכיפורים שעבר עלינו לשלום לא יכפר. רק אנחנו כל אחד מאיתנו בחשבון נפש אישי וציבורי נוכל להתחיל לפעול לתיקון. ויהי רצון שתהא השנה הזאת שנת תיקון במדינה".

גנץ: הפסיקה הייתה נכונה

ראש המפגה של ביטון, בני גנץ, בחר להאשים את הממשלה ואת ארגון "ראש יהודי" וכתב: "‏לציבור אני מבקש להגיד, יש היגיון לאפשר למרחב הציבורי להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה, ובמקרה הזה התקבלה פסיקה נכונה לטעמי, שהסמיכה את עיריית תל אביב לקבוע את הנהלים. ‏אך חשוב מכך, עלינו לזכור - במקום שבו יש מי שמדרדרים אותנו למלחמת אחים, המשימה של כולנו היא למנוע אותה".