חיות מגיבה לעתירה: זה השופט שידון בערעור של רוטמן

נשיאת העליון העבירה את הטיפול בערעורו של רוטמן על החלטתה שלא לפסול את עצמה מלדון בבג"ץ צמצום עילת הסבירות למשנה לנשיאה - עוזי פוגלמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 17:43 כ באלול התשפג

חיות מגיבה לעתירה: זה השופט שידון בערעור של רוטמן
נשיאת העליון חיות | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת, שמחה רוטמן, הגיש הבוקר ערעור על החלטת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שלא לפסול עצמה מלדון בעתירות על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. הערב (ד') הגיעה תגובתה של חיות.

במסגרת הערעור מבקש רוטמן כי בית המשפט יקיים דיון בבקשתו ללא הנשיאה חיות בטרם יתכנס לדון בגוף העתירות. בגל"צ פורסם כי נשיאת העליון העבירה את הטיפול בערעור של רוטמן על החלטתה שלא לפסול עצמה - למשנה לנשיאה, השופט עוזי פוגלמן.

"חשש למשוא פנים ופגיעה במראית פני הצדק"

בפתח הערעור של רוטמן נכתב כי בית המשפט יתבקש לקבל את הערעור ולהורות על פסילתה של חיות מלשבת בדיון בעתירות שבכותרת שעניינן תיקון חוק יסוד: השפיטה. עוד נכתב בערעור כי "קיים הרבה למעלה מחשש למשוא פנים ולפגיעה במראית פני הצדק, באופן המונע מכבוד נשיאת בית המשפט העליון להשתתף בדיונים בדבר שאלת חוקיות התיקון לחוק ומשכך, ובהתאם לדין, היה עליה לפסול עצמה מלשבת בדין".

בין היתר נימק רוטמן את הערעור בהחלטתה של חיות שלא לפסול עצמה, חרף הנאום שנשאה ב-12 בינואר השנה בכנס העמותה למשפט ציבורי, שם הביעה ביקורת חריפה על הצעת החוק לביטול עילת הסבירות. כזכור, חיות כינתה את מהלכי הרפורמה המשפטית כמהלכים "לריסוק" מערכת המשפט ותיארה את כלל הצעות החוק בנושא "מתקפה שלוחת רסן".