ההחלטה של בג"ץ נגד הממשלה: "לא ניתן להיעתר לבקשה"

שופטי בית המשפט העליון החליטו לא להיעתר לבקשת הממשלה לדחיית הדיון הדרמטי בנושא חוק ביטול עילת הסבירות - המשמעות: לממשלה נותר שבוע בלבד להיערך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/09/23 17:22 יט באלול התשפג

ההחלטה של בג"ץ נגד הממשלה: "לא ניתן להיעתר לבקשה"
נשיאת העליון אסתר חיות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת דיון דרמטי בבג"ץ: בעקבות העתירות השונות נגד חוק ביטול עילת הסבירות יתקיים בשבוע הבא ביום שלישי דיון בבג"ץ בהרכב מלא של 15 שופטים, דיון בו יוחלט אם לבטל את התיקון לחוק היסוד. הממשלה, אותה מייצג עורך הדין אילן בומבך ביקשה מבג"ץ לדחות את הדיון, ובבג"ץ דחו את הבקשה.

ההחלטה של בג"ץ: "לא ניתן להיעתר לבקשה"

העילה לדחייה הייתה בין היתר העובדה שהממשלה החליטה שהיא רוצה ייצוג נפרד ולא להיעזר בשירותי היועמ"שית מיארה, עורך הדין בומבך ביקש זמן נוסף להיערך. בבג"ץ כתבו לממשלה: "בהינתן ההרכב המורחב שנקבע ונוכח אילוצי היומן לא ניתן להיעתר לבקשה לדחיית הדיון הקבוע ליום 12.9.2023. "ככל שיהיה צורך בכך, נשקול לאפשר השלמת טיעון בכתב לאחר הדיון".

היועמ"שית במכתב חריף לבג"ץ: לפסול את חוק עילת הסבירות

גלי בהרב מיארה, "לכנס את הוועדה"

גלי בהרב מיארה, "לכנס את הוועדה", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת השבוע כתבה מיארה באופן נחרץ לבג"ץ כי יש לפסול את חוק הסבירות: "בשל פגיעתו הקשה של התיקון בציבור והשלכותיו החמורות על הפרדת הרשויות, שלטון החוק וזכויות הפרט, מדובר במצב חריג שבחריגים שבו התיקון פוגע פגיעה אנושה ביסודות המשטר הדמוקרטי, ועל כן בהתאם לאמות המידה שהותוו בפסיקה סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי אין מנוס מלהכריז על בטלותו".