אביגדור ליברמן מציע: "גיוס שוויוני - בלי תורתם אומנותם ובלי ישיבות הסדר"

יו"ר ישראל ביתנו פרסם פוסט בו כתב כי "הממשלה הבאה חייבת להיות ממשלת שוויון בנטל על מלא מלא". לדבריו גיוס שוויוני לכולם בגיל 18 לצה"ל או לשירות האזרחי, "יחבר את כל חלקי העם השונים בחברה הישראלית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/08/23 08:03 י באלול התשפג

אביגדור ליברמן מציע: "גיוס שוויוני - בלי תורתם אומנותם ובלי ישיבות הסדר"
חבר הכנסת אביגדור ליברמן |, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ברקע המחלוקות על המשך החקיקה המשפטית וחוק הגיוס שעתיד להיות הנושא המרכזי שבו תעסוק הקואליציה עם סיום פגרת הכנסת, יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, פרסם הבוקר (א') פוסט ובו פרט במה צריכה הממשלה הבאה של מדינת ישראל לעסוק.

"גיוס שוויוני לכולם בגיל 18 לצה"ל או לשירות האזרחי יחבר את כל חלקי העם"

"הממשלה הבאה חייבת להיות ממשלת שוויון בנטל על מלא מלא", פתח ליברמן וכתב בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, "רק ממשלה כזאת יכולה להתגבר על כל הקרעים והשסעים בחברה הישראלית, גם במישור החברתי וגם במישור הכלכלי והביטחוני". ליברמן הסביר: "גיוס שוויוני לכולם בגיל 18 לצה"ל או לשירות האזרחי יחבר את כל חלקי העם השונים בחברה הישראלית - יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים או צ'רקסים, חילונים, דתיים וחרדים. במישור הכלכלי, כך כתב, "מהלך כזה יכניס עשרות אלפי אנשים לשוק העבודה שכל כך חסרים היום".

כוונת הצוות המיוחד: להציג את מתווה הגיוס המלא בשבועות הקרובים

"גיוס שוויוני לכולם" | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

על המישור הביטחוני, כתב כי "גיוס שוויוני חובה לכולם, בלי פטורים בלי, תורתם אומנותם ובלי ישיבות הסדר יאפשר לצה"ל לתת מענה אמיתי למחסור בחיילים כמו בגבול מצרים או לאורך הגבול עם ירדן. הגיעה השעה, שוויון בנטל גם בכלכלה וגם בביטחון קריטי לעתידה של ישראל".

"אי אפשר גם לשבת עם עסקני ש"ס ויהדות התורה"

ליברמן השתתף אתמול באירועי "שבת תרבות" בבאר שבע, שם אמר: "הממשלה הבאה חייבת לקום ללא נתניהו. נתניהו היום הוא איום מיידי ומוחשי להמשך קיומה של מדינת ישראל, הוא הפך הכל לאישי, מבחינתו הוא משעבד את האינטרסים של מדינת ישראל לטובת האינטרסים האישיים שלו".

ראש הממשלה נתניהו

"הממשלה הבאה חייבת לקום ללא נתניהו" | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד הוא אמר כי "אי אפשר גם לשבת עם עסקני ש"ס ויהדות התורה. צריך לעשות מעשה משה רבנו ולהוציא אותם ל-40 שנה לאופוזיציה, כי הם פוגעים בחברה הליברלית ובערכים הבסיסיים של הציונות - אלו מפלגות אנטי ציוניות במהות. היום הממשלה הזאת מממנת דמוגרפיה אנטי ציונית, בחלוקת תקציב המדינה. ההצעה היחידה שלי זאת הקמת קואליציה ציונית מקיר לקיר".

דרעי וגולדקנופף |

אריה דרעי ויצחק גולדקנופף | צילום: Flash 90