המפגש שעצבן את נתניהו: גנץ ביקר את גדול הדור החרדי - וקיבל מסר חד

ברקע המאבקים בקואליציה סביב חוק הגיוס, ודרישת המפלגות החרדיות, פגש יו"ר המחנה הממלכתי את הרב מאיר צבי ברגמן, חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה. הרב ברגמן העביר לגנץ מסר בנוגע לגיוס בני הישיבות: "לא נזוז" | בלשכת נתניהו זעמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 21:47 ג באלול התשפג

המפגש שעצבן את נתניהו: גנץ ביקר את גדול הדור החרדי - וקיבל מסר חד
גנץ וגפני, מסר לנתניהו?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כבר שבוע שהקואליציה סוערת סביב עניין חוק הגיוס וההסכמות עוד לא נראות באופק. גם היום (א') היו במפלגות החרדיות מי שהעבירו מסר לנתניהו כי הם לא מתכוונים לרדת מדרישותיהם למרות בקשותיו של ראש הממשלה. מה שהעלה את מפלס המתח בין הצדדים עוד יותר הוא קבלת הפנים שקיבל יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בביתו של גדול הדור הליטאי הרב מאיר צבי ברגמן.

קבלת הפנים לגנץ בבית גדול הדור

גנץ ביקר בישיבת כולל הרשב"י בבני ברק ונפגש עם ראש הישיבה, הרב ברגמן, כאשר הסיבה הרשמית לביקור הוא תחילת "זמן אלול". בביקורו אמר גנץ: "ללימוד התורה חשיבות עצומה בשימורה של היהדות לאורך אלפי שנים. לצד זאת, עלינו להמשיך ולהיאבק לשמור גם על ביטחונה ואחדותה של ישראל".

גפני ונתניהו, מבין רק כוח

גפני ונתניהו, מסר לראש הממשלה? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנגד היה זה הרב ברגמן, חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה שהעביר לגנץ מסר ברור בנוגע לגיוס בני הישיבות כשאמר: "לא נזוז, על בני הישיבות אנחנו לא יכולים לוותר כמלוא נימה". הרב ברגמן רמז גם לנושא הרפורמה המשפטית כשאמר עליה כי היא "לא נוגעת אלינו".

נתניהו זעם על המפגש

בערוץ 14 דיווחו כי הידיעה על הפגישה התקבלה בזעם בלשכת ראש הממשלה נתניהו. ייתכן וביהדות התורה ביקשו להעביר בביקור מסר לקואליציה לפיו הם לא מתפשרים על חוק הגיוס כאשר קבלת הפנים החמה שקיבל גנץ מרמזת כי הם לא נתונים בכיסו של נתניהו ועל כך הזעם.