ראיון הפתרון המיוחל? ההייטקיסטים הדתיים שפיתחו אפליקציית הכרויות עם הגבלת צניעות

תופעת הרווקות המאוחרת מתעצמת, וארבעה חברים הייטקיסטים על הספקטרום הדתי, פיתחו אפליקציה בשם "רינגל" שתנסה לתת פייט - בלי להתפשר על הכשרות | וגם, נתונים: מה היחס בין גברים לנשים באפליקציה, ומי המשתמשת המבוגרת ביותר?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/08/23 16:13 ג באלול התשפג

הפתרון המיוחל? ההייטקיסטים הדתיים שפיתחו אפליקציית הכרויות עם הגבלת צניעות
ארבעת המפתחים, צילום: adinaphotography

היה זה בצלאל סמוטריץ' שהכניס למצע מפלגתו את הסעיף הסמי-ביזארי "טיפול ברווקות המאוחרת", אותה הוא כינה "תופעה רחבה וכואבת". עם כל כאבי הראש של הממשלה הנוכחית, כנראה ששר האוצר לא יספיק לטפל בסוגיה החשובה, אבל זה לא אומר שהשוק שוקט על שמריו: אפליקציה חדשה בשם "רינגל", אותה פיתחו ארבעה חברים על הספקטרום הדתי, מתיימרת להיות הפתרון.

ארבעה חברים - שלושה רווקים

השוק רווי בשדכנים מהסוג המסורתי, מיזמים שונים ומגוונים ואפילו אלגוריתם שמנסה להתאים לכם את החצי השני המושלם; אבל ארבעת החברים עדיין הרגישו חוסר. לפני כשנה וחצי ישבו יהודה פיק (27), אחיו שמואל פיק (24), דניאל טוייב (27) ומתי ברוידא (27), והשתעשעו ברעיון להקים אפליקציית הכרויות שתותאם לציבור הדתי. אחרי תהליך ארוך, לפני שלושה חודשים הם השיקו את "רינגל", שכוללת כבר אלפי משתמשים.

צילום: רינגל

ארבעת המפתחים

ארבעת המפתחים | צילום: מתי ברוידא

הרעיון נולד מתוך הניסיון האישי שלהם: שלושה מתוך ארבעת היזמים הם רווקים, ואחד מהם הספיק כבר לצאת פעמיים עם בנות שהכיר במסגרת "רינגל". בראיון עם "חדשות כיפה" מספר ברוידא, חובש כיפה שחורה והנשוי היחיד בחבורה, על המוצר והחזון אליו הם שואפים. "בפלטפורמות הקיימות חסרה האקטיביות", הוא מסביר, "לפעמים את יכול למצוא את עצמך יושב ומחכה לטלפון, זו תחושה מאוד מתסכלת".

"חשוב לנו מאוד שהאפליקציה תהיה נקייה, הצניעות היא בראש סדר העדיפויות"

"רינגל" דומה במבנה שלה לאפליקציות היכרויות אחרות בשוק הכללי, והם ניסו כמה שיותר להתאים את החווייה למשתמש הדתי. "אמנם יש את העניין הזה של החלקה ימינה ושמאלה כמו בטינדר, אבל חשוב להבין שמדובר בעקרון חשוב: התאמה הדדית. זה מונע הרבה הטרדות, זה מונע הרבה פייק. אנחנו מחייבים לשים תמונה עם פנים. חשוב לנו מאוד שהאפליקציה תהיה נקייה".

כרטיס משתמש באפליקציה

כרטיס משתמש באפליקציה | צילום: רינגל

כיצד מתבטא הרעיון הזה שהאפליקציה מיועדת לדתיים?

"הצניעות היא בראש סדר העדיפויות. העקרון שלנו הוא שיהיה מכובד, אבל גם לא להגזים עם זה. אני מכבד את זה שיש בנות בציבור הדתי לאומי שהולכות עם מכנסיים או גופייה, אבל דברים מעבר לזה לא יוכלו לעלות. זו ההחלטה שקיבלנו, אבל אנחנו מאוד קשובים והעניין הזה הוא קו מאוד דק. תוסיף לצניעות את העובדה שאנחנו עובדים עם מנגנון דיווח מאוד חזק כשאחרי שני דיווחים אתה מורחק, זו בשורה. בקרוב גם נוסיף מודל בינה מלאכותית שיתריע על מילים לא נאותות בצ'אטים".

"הטרמיפסט החרד"לי אמר לי: 'הציבור שלנו בחיים לא יהיה באפליקציות'. לדעתי, תוך עשור כולם ייכנסו לזה"

אתה חושב שהשוק הדתי לאומי בגוונים יותר שמרניים בשל לאפליקציה כזו?

"אני אספר לך סיפור. לפני חודשיים לקחתי טרמפ חרד"ל רציני ודיברתי איתו בדרך. הייתה שיחה מאוד מעניינת, והוא אמר לי 'הציבור שלנו בחיים לא יהיה באפליקציות'. זה הזכיר לי את הציבור החרדי שאני מגיע ממנו". ברודיא מסביר כי הוא לא מאמין בלחנך שוק, אך לדבריו אי אפשר לעצור את הקידמה. "אני מאמין שתוך עשור כולם ייכנסו לזה. יש אפליקציה שמביאה אנשים מכל קצוות הארץ, אז למה לא להשתמש? בטח כי אם יהיה הכשרים מרבנים". לדברי ברודיא, בחודשים הקרובים "רינגל" תושק גם כאתר אינטרנט. "התחלנו עם אפליקציה, שבה אפשר לבנות את חוויית המשתמש ברמה הגבוהה ביותר. באתר אתה לא מביא כל כך ערך, אבל בהחלט יהיה אתר. קיבלנו דרישה כזו שאנשים שאין להם סמארטפונים".

אתם מיועדים רק לדתיים? אדם יכול להגדיר את עצמו כחילוני ולהכנס לאפליקציה?

"אין לנו אופציה של חילוני. יש אופציה של דתל"ש, חרדי לשעבר, מסורתי או שיוך דתי אחר. חילונים שמאוד רוצים להתחתן יותר ממוזמנים להיכנס אלינו, כמובן שרובם המוחלט של המשתמשים לא נוגע אליהם. בסוף אנחנו מכוונים לאנשים שמבינים את הניואנסים של העולם החרדי והדתי, בעולם הזה באמת יש את החוסר".

ומה הקו שלכם בנוגע לזוגות חד מיניים?

"כרגע אין אצלנו זוגות חד מיניים. בשלב הזה זה המצב, אני לא יודע לגביי העתיד. לציבור החילוני ולציבור החד-מיני יש פלטפורמות איכותיות ואין לנו מה לחדש בשוק הזה".

צילום: רינגל

שוק ונתונים: "יש לנו משתמשת בת 71"

מנתוני המשתמשים באפליקציה עולה תמונה מעניינת באשר למין המצטרפים ולגילים. "נכון לסוף השבוע האחרון עמדנו על 65-35 לטובת הבנים", הוא מספר. "יש יותר גברים באפליקציה וזה צפוי. עם הזמן, כשנבנה את האמון, גם הבנות יגיעו. הגברים יותר יותר קלים על ההדק, להוריד, לנסות דברים חדשים". טווח הגיליםשל המשתמשים הוא 25-40, ולדברי ברוידא יש גם צעירים בני 18 ואפילו משתמשת בת 71.

מנתוני "רינגל" עולה שכבר 400 מאצ'ים התקדמו להחלפת מספרי פלאפון ודייט ראשון, אך הם עדיין ממתינים בקוצר רוח למאורסים הראשונים שיצאו מהאפליקציה. "המטרה שלנו היא לחתן אותך. אם כל מי שהכיר דרכנו מאיתנו יביא את המשפחה והחברים שלו - מהר מאוד נוכל להוות פתרון לבעיית הרווקות המאוחרת. אנחנו ציבור קטן ודברים עוברים מאוד מהר".