18 שנה אחרי המהלך הראשון של מועצה אזורית שומרון בחומש

המועצה האזורית שומרון חידשה את פינוי האשפה מהיישוב חומש. ראש המועצה יוסי דגן, מגורש משא-נור בעצמו, הצטרף למשאית הראשונה ובירך: "מחזירים את כל השירות המוניציפאלי לחומש כישוב מן המניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 15:05 יט באב התשפג

המהלך הראשון של מועצה אזורית שומרון בחומש
יוסי דגן בחומש, צילום: רועי חדי

בתזמון מצמרר של 18 שנים בדיוק לגירוש מחומש ושא-נור, ושלושה ימים לאחר מחיקת בג"ץ את העתירה נגד חומש, חידשה הבוקר (א') המועצה האזורית שומרון את פינוי האשפה מהיישוב חומש, ובכך חידשה את הענקת השירותים המוניצפליים במקום. קודם לכן קיים ראש מועצת שומרון יוסי דגן ישיבה יחד עם מנכ"ל המועצה אמיתי רויטמן וכלל מנהלי האגפים במועצה ישיבת עבודה מקצועית עם הנהלת ישיבת חומש בישוב, ישבו בחומש וסיכמו על חידוש השירותים המוניציפאלים וכעת הדבר מתבצע בפועל.

דגן בירך שהחיינו

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ומוביל יחד עם אנשי חומש תחילה וישיבת חומש את המאבק לחזרה לישובים שנעקרו מזה 18 שנה, הצטרף לסבב הראשון יחד עם הפועלים של "חברת צבי כהן" ומנהל אגף שפ"ע רמי שינוולד, ומנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי ליוו את פינוי האשפה הראשון.

צילום: עריכת וידאו: עזרי טובי

דגן בירך"שהחיינו" יחד עם אנשי הישיבה בחומש ואמר למחדשים את השירות המוניציפלי: "הבוקר 18 שנים בדיוק אחרי עקירת היישובים שלנו בצפון השומרון - חומש ושא-נור. לפני 18 שנים היינו על הגג של המצודה, חטפנו גז מדמיע, אלימות ולקחנו אותנו בכוח מהבתים שלנו - ראינו את הגירוש למול עינינו. לא הפסקנו לחלום, לא הפסקנו להיאבק, לא הפסקנו לתקן את הפשע הזה של הגירוש. הבג"ץ של השמאל הקיצוני נמחק בשעה טובה וזה יצא משמיים בתאריך מדהים 18 שנה בדיוק לגירוש", סיפר.

עתיד הציונות כאן בחומש

עוד הוסיף דגן: "יחד עם המכולה אנו זורקים את הגירוש ואת מה שסביבו לפח האשפה של ההיסטוריה, והעתיד הוא שלנו. העתיד הוא של הציונות, העתיד הוא של בניין הארץ, העתיד הוא כאן בחומש, בבית שלי בשא-נור, גנים וכדים ויש מקום לעוד יישובים חדשים בצפון השומרון".

מנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי: "ברוך ה, בדיוק 18 שנים לגירוש מחומש. י"ח אב. חי' באב- סימן של חיים! ככל שמשפחה מתרחבת יש יותר אשפה, זכינו וחומש חוזרת לחיים. חומש היא נקודת ההתחלה ומפה נמשיך לכל ישובי צפון השומרון וישובי גוש קטיף". מועצה אזורית שומרון החלה להשיב את כלל השירותים המוניציפאלים המחוייבים על פי חוק לישוב חומש כישוב מן המניין.