מרכז טיפולי חדש לאל"י באזור השרון

אל"י – האגודה להגנת הילד השיקה מרכז טיפולי חדש ברעננה במעמד ראש העיר, חיים ברוידא. "אחד הדברים החשובים זה היכולת להגיע למשפחות ולילדים החווים מצוקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 13:15 ב באב התשפג

מרכז טיפולי חדש לאל"י באזור השרון
משיקים מרכז טיפולי חדש | , צילום: באדיבות אל"י האגודה להגנת הילד

האגודה להגנת הילד, אל"י, השיקה אתמול (ד') מרכז טיפולי חדש בעיר רעננה. המקום החדש יעניק טיפולים מקצועיים לילדיי העיר שחוו פגיעות וכן לבנות ולבני המשפחה שלהם, זאת במקביל למתן ייעוץ לכל גורם טיפולי שיפנה לאל"י. באירוע ההשקה השתתפו: ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, המשנה לראש העיר, אילן כהן, נשיא אל"י, ערן צימרין, נציגי הועד המנהל של אל"י, צוות המטפלים ותושבי המקום. 

יצוין כי אל"י, האגודה להגנת הילד, מטפלת מדי שנה בלמעלה מ-10,000 דיווחים ארציים של פגיעות בילדות ובילדים עד גיל 18 ואף מעניקה מענה טיפולי לחיילים שהתגייסו עם פוסט טראומה, או שחוו כזו במהלך שירותם הצבאי. 

עלייה כוללת של עשרות אחוזים בפניות 

באל"י מציינים כי בשנת 2022 נרשם זינוק של 15% במקרי התעללות ופגיעות בילדים שהגיעו לטיפול האגודה. כאשר בחמש השנים האחרונות נצפתה עליה כוללת של כ-34% בפניות. יצוין כי בשנה החולפת הגיעו לאל"י כ-10,000 פניות בגין פגיעות מיניות, אלימות והזנחה כאשר 52.5% מסה"כ הפניות הן על פגיעות בילדות ו-47.5% בילדים.

שיעור הפגיעות בילדים בגילאי 0-5 עומד על 16.3% מהדיווחים, בין גילאי 06-12 30.5% בין 13-18 נרשם הנתון הגבוה ביותר והוא עומד על 34.6%. יש לציין כי אל"י מטפלת גם בבנות ובבני 18+ המוגדרים כפוסט טראומטיים ונפגעו בילדותם, בקרב אוכלוסייה זו עומדת כמות הפניות על כ-18.6%. עוד עולה בדו"ח כי 70.8% מסך הפניות הכולל הן על רקע פגיעה מינית בעוד ש-23.3% מהפניות הן על רקע של אלימות ופגיעות פיזיות.

נשיא אל"י וראש עיריית רעננה | צילום: באדיבות אל"י האגודה להגנת הילד

נקודת אור והענקת תחושת מוגנות 

נשיא אל"י, ערן צימרין, בירך על המרכז הטיפולי החדש ברעננה, "ועל הזכות להעניק מענה טיפולי נקודתי לתושבי ותושבות העיר שיחפצו בכך. המרכז החדש הוא כתובת ואל תהססו לפנות ולהתייעץ בכל עת".

ראש העיר, חיים ברוידא אמר במהלך האירוע: "אחד הדברים החשובים זה היכולת להגיע למשפחות ולילדים החווים מצוקה, פתיחת המרכז הטיפולי החדש החדש של אל"י כאן ברעננה היא נקודת אור והזדמנות נוספת להעניק למשפחות ולילדים את תחושת הביחד והמוגנות".

לדיווחים ולייעוץ עם אל"י ניתן ליצור קשר: *6935

אל"י הוקמה בשנת 1979 על ידי ד"ר חניתה צימרין ז"ל במטרה להתמודד עם בעיית התעללות פיזית, מינית ונפשית בילדים, מדובר בעמותה הראשונה בישראל שהעלתה את הנושא לסדר היום הלאומי. כמו כן, אל"י הוכתרה על ידי ממשלת ישראל וגופים נוספים כארגון העוסק בהיבטים השונים של התעללות בילדים.