נשיא אל"י מבקש ממהורים: אל תשכחו לבקש עזרה

לראשונה בכנסת הנוכחית ובמקביל לדיוני התקציב, הוכרזה הקמת השדולה להגנת הילד. ערן צימרין: "הארגון היחיד העוסק בהיבטים השונים של התעללות בילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 16:43 ב בסיון התשפג

נשיא אל"י מבקש ממהורים: אל תשכחו לבקש עזרה
ערן צימרין, נשיא אל"י, צילום: כיפה

על רקע העלייה בדיווחים על פגיעות בילדים והשיח הציבורי אודות הענישה המקלה על התוקפים: סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי וערן צימרין נשיא אל"י – האגודה להגנת הילד- הכריזו לראשונה בכנסת הנוכחית על הקמת שדולה למען הגנת הילד.

אל אירוע השקת השדולה הגיעו כ- 100 משתתפים ובהם גם: יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, סגן יו"ר הכנסת ח"כ ניסים ואטורי, סגן יו"ר הכנסת, אוריאל בוסו, חכ"ים מכל סיעות הבית, אוריין ג'ולי, מדגימת נשק לשעבר, וכן ידידי אל"י, מנהלים, מטפלים ועוד. בדבריה באירוע השדולה, התייחסה אורין ג'ולי להתעללות שהיא עברה על ידי אביה וכיצד נאלצה לשתוק ואמרה: "אתם לא מבינים כמה ילדות כמוני אלופות בשמירת סוד ומה שקורה בתוך המשפחה זו התעללות רגשית- אם היה לי מושג שיש ארגון כמו אל"י אולי הסבל שלי היה נגמר לפני גיל 17".

צילום: יח"צ אל"י

הארגון היחיד בישראל המטפל בכל ההיבטים של התעללות נגד ילדים

לאחרונה פרסמה אל"י את הדו"ח השנתי, ממנו עולה כי בשנת 2022 נרשם זינוק של 15% בדיווחים על מקרי התעללות ופגיעות בילדים. יצוין כי בשנה החולפת הגיעו לאל"י כ-10,000 פניות בגין פגיעות מיניות, אלימות והזנחה כאשר 52.5% מסה"כ הפניות הן על פגיעות בילדות ו-47.5% בילדים.

אל"י הוא הארגון היחיד בישראל המטפל בכל ההיבטים של התעללות נגד ילדים ופועל ללא לאות, כדי להעלות את הנושא לסדר היום בארץ ובעולם. לדברי ערן צימרין, נשיא האגודה, "הקמת שדולה להגנת הילד היה חזונה של אימי, ד"ר חניתה צימרין ז"ל, שהקימה את אל"י בשנת 1979 ופעלה עד יומה האחרון כדי שזו תוכר על ידי ממשלות ישראל וגופים נוספים כארגון היחיד העוסק בהיבטים השונים של התעללות בילדים".

אל"י הוקמה בשנת 1979 על ידי ד"ר חניתה צימרין ז"ל במטרה להתמודד עם בעיית התעללות פיזית, מינית ונפשית בילדים. מדובר בעמותה הראשונה בישראל שהעלתה את הנושא לסדר היום הלאומי. כמו כן, אל"י הוכתרה על ידי ממשלת ישראל וגופים נוספים כארגון העוסק בהיבטים השונים של התעללות בילדים. מנתוני אל"י עולה כי 1.5% מכלל אוכלוסיית הילדים בישראל הם קורבנות של אכזריות, הזנחה, התעללות רגשית, פיזית ומינית.