לראשונה בכנסת: תוקם שדולה למען הגנת הילד בישראל

על רקע העלייה בדיווחים על פגיעות בילדים והשיח הציבורי אודות הענישה המקלה על התוקפים: סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי וערן צימרין נשיא אל"י – האגודה להגנת הילד יכריזו לראשונה בכנסת הנוכחית על הקמת שדולה למען הגנת הילד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 10:16 א בסיון התשפג

לראשונה בכנסת: תוקם שדולה למען הגנת הילד בישראל
צילום: יח"צ אל"י

לאחרונה פרסמה אל"י את הדו"ח השנתי ממנו עולה כי בשנת 2022 נרשם זינוק של 15% בדיווחים על מקרי התעללות ופגיעות בילדים, במהלך 2022 טיפלה אלי בכ-10,000 פניות. סגן יו"ר הכנסת ויו"ר השדולה ניסים ואטורי: "אנחנו חייבים לתת הכל לנשמות התמימות האלה שגדלו לגהנום ללא שעשו רע לאף אחד בעולם הזה"

ערן צימרין, נשיא אל"י: "אני מודה לסגן יו"ר הכנסת, ניסים ואטורי על החתירה להקמת שדולה למען הגנת הילד בישראל"

אירוע השקת השדולה להגנת הילד יתקיים ביום שני 22.52023 בשעה 10:00 באולם ירושלים, הכנסת לראשונה בכנסת הנוכחית, תוקם שדולה למען הגנת הילד בישראל , יוזמה של סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי וערן צימרין, נשיא אל"י – האגודה להגנת הילד.

כאמור, אל"י הוא הארגון היחיד בישראל המטפל בכל ההיבטים של התעללות נגד ילדים ופועל ללא לאות, כדי להעלות את הנושא לסדר היום בארץ ובעולם. לדברי ערן צימרין: "הקמת שדולה להגנת הילד היה חזונה של אימי, ד"ר חניתה צימרין ז"ל, שהקימה את אל"י בשנת 1979 ופעלה עד יומה האחרון כדי שזו תוכר על ידי ממשלות ישראל וגופים נוספים כארגון היחיד העוסק בהיבטים השונים של התעללות בילדים".

בשנת 2022 נרשם זינוק של 15% במקרי התעללות ופגיעות בילדים

השדולה להגנת הילד תפעל כדי להעלות על סדר היום הציבורי אג'נדות ותוכניות שיסייעו להתמודד ולהוקיע תופעות אלימות נגד ילדים במשפחה על כל סוגיהן, ויביאו את קולותיהם של הילדים שעברו התעללות מחד, ומאידך יגנו על הקורבנות הבאים באמצעות חקיקות שונות וייסוד קביעות בחוק.

ההכרזה על הקמת השדולה להגנת הילד מגיעה לאחר פרסום הדוחות השנתיים של אל"י על פיהם בשנת 2022 נרשם זינוק של 15% במקרי התעללות ופגיעות בילדים, שהגיעו לטיפול באל"י . וכן שבחמשת השנים האחרונות נצפתה עליה כוללת של כ-34% בפניות. יצוין כי בשנה החולפת הגיעו לאל"י כ-10,000 פניות בגין פגיעות מיניות, אלימות והזנחה כאשר 52.5% מסה"כ הפניות הן על פגיעות בילדות ו-47.5% בילדים.

ניסים ואטורי : "חייבים לתת הכל לנשמות התמימות והטהורות האלה שגדלו ללא שעשו רע לאף אדם בעולם הזה".

ערן צימרין, נשיא אל"י (האגודה למען הילד) מוסיף ואומר: "אני מודה לסגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי על הנעת היוזמה להקמת השדולה. אין לי ספק שבאמצעותה נוכל להביא את הקולות של הילדים, התעללות ונקדם אג'נדות וסוגיות, שיביאו לרווחתם, יגנו עליהם וישפרו את חייהם".

אל"י הוקמה בשנת 1979 על ידי ד"ר חניתה צימרין ז"ל במטרה להתמודד עם בעיית התעללות פיזית, מינית ונפשית בילדים, מדובר בעמותה הראשונה בישראל שהעלתה את הנושא לסדר היום הלאומי. כמו כן, אל"י הוכתרה על ידי ממשלת ישראל וגופים נוספים כארגון העוסק בהיבטים השונים של התעללות בילדים. מנתוני אל"י עולה כי 1.5% מכלל אוכלוסיית הילדים בישראל הם קורבנות של אכזריות, הזנחה, התעללות רגשית, פיזית ומינית.