"אלמנטים טרוריסטים": מני מזוז מתרץ את האכיפה הבררנית בהתנתקות

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז טוען כי המחאות של מתנגדי ההתנתקות היו הרבה יותר אלימות מהמחאות של מתנגדי הרפורמה המשפטית: "היא כללה הצטיידות באמצעי לחימה ופגיעה פיזית בחייליים ושוטרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 12:28 ב באב התשפג

"אלמנטים טרוריסטים": מני מזוז מתרץ את האכיפה הבררנית בהתנתקות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האכיפה הברננית בהפגנות: שופט בית המשפט העליון בדימוס והיועץ המשפטי לממשלה בזמן תכנית ההתנתקות, מני מזוז אמר היום (ה') בראיון בכאן רשת ב' כי המחאות של מתנגדי ההתנתקות היו הרבה אלימות מהמחאות של מתנגדי הרפורמה המשפטית ואף טען כי הן כללו "אלמנטים טרוריסטים" .

"בסופו של דבר ההתנגדות לתכנית ההתנתקות הייתה אלימה", טען מזוז בראיון, "לפעמים אלימה מאוד והיא כללה הרבה פעולות של אלימות. היא כללה אלמנטים טרוריסטים, היא כללה הצטיידות באמצעי לחימה, היא כללה פגיעה פיזית בחייליים ושוטרים. ונגד אלה הייתה האכיפה המחמירה. נגד אנשים שרק חסמו כבישים או חסמו צמתים זה היה מעשה יום ביומו. אנחנו גילינו דווקא מדיניות סובלנית".

מחאה נגד הרפורמה

מחאה נגד הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"לא יכול להיות שיש מדיניות אכיפה כלפי צד אחד"

נציין כי בשבוע שעבר, שרי הממשלה התכנסו  לישיבה מיוחדת עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ומפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בנושא מדיניות האכיפה בהפגנות ובפעולות מחאה נגד שרים וחברי כנסת. בפתח הישיבה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו פנה ליועמ"שית וביקש לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות החוק בהפגנות.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה

היועמ"שית גלי בהרב מיארה צילום: Miriam Alster/Flash90

"הממשלה מבקשת לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות חוק שפוגעות בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים. הפרות אלו מתבטאות בחסימה עורקי תחבורה ראשיים במדינה, שיבוש נמל התעופה קריאה לאי תשלום מיסים להטרדת אישי ציבור וסביבתם קריאות להמרדה, ארגון סרבנות להשבית יחידות שלמות בצבא", אמר נתניהו ליועמ"שית.

לדבריו, מדיניות אכיפה בררנית היא "פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובשלטון החוק". "הציבור צריך לקבל מענה לשאלה מהי מדיניות האכיפה והאם זוהי מדיניות אחידה. במדינה דמוקרטית לא ייתכן מצב שבו יש מדיניות אכיפה אחת כלפי ציבור מסוים ומדיניות אכיפה שנייה כלפי ציבור אחר. אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק. על כן ביקשנו מהיועצת המשפטית דיווח לממשלה בנושא זה".

צילום: עמיאל ירחי