ראיון היוזמה של מאיר ליוש וינון מגל מתקרבת ל-60 אלף חתימות: "לא תאיימו עלינו בסרבנות"

מאז שעברה הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה, איומי הסרבנות עלו מדרגה. ביום רביעי צפויה "מסה גדולה של חיילי מילואים" להודיע על הפסקת התנדבותם | מאיר ליוש אומר ל"חדשות כיפה" על סרבני המילואים: "חבורה קטנה שעושה רעש של הרבה אנשים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/07/23 21:47 כח בתמוז התשפג

היוזמה של מאיר ליוש וינון מגל מתקרבת ל-60 אלף חתימות: "לא תאיימו עלינו בסרבנות"
מחאת המילואימניקים, ארכיון | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

איומי הסרבנות עלו שלב מאז העברת הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה במליאת הכנסת בשבוע שעבר. ב"כאן רשת ב" פורסם הבוקר כי יועץ התקשורת איתי בן חורין, המשמש יועץ אסטרטגי למספר ארגוני מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, אמר אמש לבכירי המשק כי ביום רביעי נציגים של חיילי מילואים יכריזו על הפסקת ההתנדבות, וטען כי מדובר ב"מסה גדולה של חיילי מילואים".

"העצומה המתוכננת ל-20 אלף חתימות, בעיניי יש בעיית אמינות כשעומד מאחוריה משרד פרסום שמתחזק את המחאה ומתפעל אותה והוא חלק ממנה כבר חודשים ארוכים", אומר היום (ב') ל"חדשות כיפה" הפעיל החברתי והאסטרטג מאיר ליוש, מי שעומד מאחורי יוזמת הנגד "עצומת המילואימניקים - מתנגדים לסרבנות". 

"אנחנו רואים היענות גבוהה יותר"

בשיחה עמנו הזכיר ליוש ציוץ שכתב (ומחק בהמשך) איתי בן חורין: "בשבוע הבא יפתחו שערי הגיהנום על מדינת ישראל". ליוש: "איך אפשר להאמין לבן אדם שמחפש את הכאוס כעיקרון וכדרך כאשר הוא מאיים ב-20 אלף סרבנים שיבואו, ובאמת מאיימים לא לשרת ולפגוע בביטחון מדינת ישראל. אני בז לכל ההפחדות האלה, אין בהן שום דבר והן עושות לנו נזק מול אויבנו. אני לא מאמין ש-20 אלף לא יתייצבו, אני חושב שהמספרים קטנים יותר".

מילואימניקים, ארכיון

מילואימניקים, ארכיון | צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

בעבר הרמת עצומה של אלפי מילואימניקים שחתמו והתחייבו שימשיכו לשרת במילואים. מה קורה ביוזמה החדשה?

"באמת בעבר הרמנו עצומה של 7,000 מילואימניקים שחתמו, זה היה בסבב הקודם כשדובר על החקיקה המלאה. עכשיו כשאנחנו מדברים על עילת הסבירות אנחנו רואים היענות גבוהה יותר, נעבור את ה-60 אלף החתימות. היוזמה הזו אמינה, הצגתי בטוויטר שלי איך בודקים את אמינות החתימות".

ההסבר של ליוש:

מה עומד מאחורי היוזמה?

"היוזמה החדשה היא בעצם לבוא ולומר 'חברים אתם לא תאיימו עלינו בסרבנות. עם ישראל חזק יותר מכם, אתם אזוטריים לחלוטין, חבורה מאוד קטנה שעושה רעש של הרבה אנשים'. אנחנו הרוב, אנחנו הצבענו בקלפי והשגנו 64 מנדטים של הקואליציה הזאת. לכן אנחנו בעד הרפורמה. אנחנו בעד לייצר את האיזון הנדרש. לקחת את המדינה כבת ערובה זו לא הדרך, אני מפציר בכם לחזור מזה אחרת הקרע יהיה גדול והוא נטו באחריותכם, לא באחריותנו".