מלחמה באירופה

קיבל אות גבורה מזלנסקי: הלוחם היהודי נפל בקרב באוקראינה

ליאוניד קרסנוב לוחם יהודי שקיבל בעבר אות גבורה מיוחד מזלנסקי, נפל בחזית הלחימה מול הרוסים במזרח אוקראינה | מאות יהודים שהתגייסו לצבא האוקראיני נפגעו בקרבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/23 16:32 טו בתמוז התשפג

קיבל אות גבורה מזלנסקי: הלוחם היהודי נפל בקרב באוקראינה
ליאוניד קרסנוב ז"ל, צילום: FJCU

הלוחם היהודי שזכה לאות הערכה מזלנסקי על אומץ ליבו - נפל בשדה הקרב: ליאוניד קרסנוב ז"ל, בשנות ה-30 לחייו מהעיר דניפרו, נהרג בחזית הלחימה מול הרוסים במזרח אוקראינה. הלוחם היהודי היה ממקימי יחידת מודיעין מיוחדת של הצבא האוקראיני ובמסגרת זו הוא הוכשר לעשות שימוש בכלי נשק רבים ומגוונים. 

"הפגין אומץ אישי ופעולות חסרות אנוכיות"

כהערכה על אומץ ליבו בשדה הקרב, קיבל קרסנוב אות מיוחד מהנשיא ולדימיר זלנסקי. על פי הצו הנשיאותי, הלוחם היהודי הפגין "אומץ אישי ופעולות חסרות אנוכיות שהוצגו במסגרת ההגנה על ריבונות המדינה ושלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה, בהתאם לשבועת הנאמנות הצבאית".

ליאוניד קרסנוב ז"ל

ליאוניד קרסנוב ז"ל צילום: FJCU

ליאוניד היה בן יחיד. אמו אלנה היא מנהלת בית הספר היהודי בעיר דניפרו - שנחשב לביה"ס היהודי הגדול ביותר במזרח אירופה שלו אלפי בוגרים שהשתלבו בין היתר בכלכלה ובפוליטיקה האוקראינית.  מבית הספר נמסר: "אנו מביעים תנחומים לאלנה לאונידובנה קרסנובה, מנהלת בית הספר, שבנה נפל על הגנת המולדת. הקהילה מסייעת בהבאת גופתו לקבורה".

מאות יהודים שהתגייסו לצבא האוקראיני נפגעו בקרבות

הקהילה היהודית בדניפרו נחשבת לגדולה ביותר באוקראינה וחברים בה יותר מ-30 אלף יהודים, תחת הנהגתו של רב העיר ושליח חב"ד הרב שמואל קמינצקי. כזכור, בשבוע שעבר במהלך כנס של ראשי הקהילות הקטנות באוקראינה שקיימה "פדרציית הקהילות היהודיות" (FJCU) במדינה דיווחו המשתתפים כי מאות יהודים מרחבי המדינה שהתגייסו לצבא האוקראיני נפגעו בקרבות. קצתם נהרגו ואחרים נפצעו או נפגעו מטראומה בשדה הקרב. 

לדברי הרב מאיר סטמבלר, יו"ר ה"פדרציה": "הלב נקרע נוכח עוד אדם שנופל לחינם, במלחמה על ערכי הצדק והיושר. אנו בטוחים ומאמינים שבקרוב ממש נזכה לתחיית המתים וליאוניד בתוכם, בביאת המשיח".

החייל שנהרג

החייל שנהרג צילום: FJCU