המחיר של הרוטב המפורסם זינק למאות שקלים - זאת הסיבה

בעיצומו של גל עליות מחירים בישראל - מחירו של הרוטב היוקרתי "סריראצ'ה" עלה בסוף השבוע האחרון בעשרות דולרים בארה"ב | זו הסיבה לכך

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/23 18:36 יג בתמוז התשפג

המחיר של הרוטב המפורסם זינק למאות שקלים -  זאת הסיבה
רוטב סריראצ'ה, צילום: shutterstock

כמעט כל אוהבי הבישול בישראל - ובעיקר אלו שלא מפחדים מחריפות וחובבי המטבח האסיאתי, מחזיקים בבית בקבוקון של רוטב "סריראצ'ה" שלרוב משווק על ילדי המותג Huy Fong שמוכר מסמל התרנגול שלו. 40 שנה מאז שהומצא עלי ידי דיוויד טראן, סיני-אמריקאי, הוא הפך למוכר ונפוץ כמעט בכל מטבח עם מגון שימושים קולינאריים נרחב.

בתקופה האחרונה, מחיר המוצר שעלותו בדרך כלל לא זולה במיוחד, האמיר משמעותית. אם בארצות הברית ניתן היה לרכוש אותו בדולרים בודדים, בימים האחרונים מחירו טיפס לעשרות דולרים ברשתות השיווק, כך על פי דיווח של "וואלה". הסיבה לעליית המחירים, על פי הדיווח, היא מחסור חמור ב"צ'ילי" זן מיוחד של פילפלים חריפים וכן מחסור בשום, שני חומרי גלם משמעותיים מאוד לייצור הרוטב. 

עליית מחירים גם בשטראוס

נזכיר כי בעקבות עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם, האריזות ותשומות לתעשייה ולאחר מהלכי התייעלות משמעותיים, שטראוס הודיעה לפני כחודש לקמעונאים על עדכון מתון נוסף במחירי המחירון לקמעונאים של מוצרים שהחברה לא ביצעה בהם עליית מחיר ב 12 השנים האחרונות ולא נכללו בעליית המחיר שהתבצעה בדצמבר 2022. ביניהם - קפה נמס ,קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, ציטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי.