הרמטכ"ל מגבה את המח"טים ביו"ש: "עשייתם החשובה ראויה לכל הערכה"

הרמטכ"ל, הרצי הלוי נאם בטקס מינויים ודרגות בו גיבה באופן מלא את מפקדי החטיבות ביהודה ושומרון ברקע הביקורת על התנהלות צה"ל במניעת התפרעויות של אזרחים ישראלים בכפרים ערבים: "מגבה אותם באופן מלא ובלתי מתפשר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/06/23 20:04 ז בתמוז התשפג

הרמטכ"ל מגבה את המח"טים ביו"ש: "עשייתם החשובה ראויה לכל הערכה"
הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

בעקבות הפיגוע הקשה בעלי בשבוע שעבר, אזרחים ישראלים פרעו בכפרים ערבים בשומרון ובבנימין. במוצאי שבת האחרונה, התפתחה במוצאי שבת האחרונה תקרית אלימה בין אזרחים ישראלים לחיילים שהובילה לגינויים מצד אנשי ציבור שביקרו בחריפות את התנהלותם של מפקדי החטיבות ביהודה ושומרון. בתוך כך, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי נשא הערב (ב') נאום בטקס מינויים ודרגות והדגיש כי הוא גאה במפקדי החטיבות ביהודה ושומרון ומגבה אותם באופן מלא.

"אני גאה במח"טים שלנו בכל הגזרות ובפרט בימים אלה במח"טים ביהודה ושומרון", אמר הלוי בנאומו, "מפקדי חטיבות העומדים בראש אנשיהם, נלחמים בטרור ושומרים על אזרחי ישראל תוך שהם מסכנים את חייהם, ונמצאים בראש גם כשנדרש למנוע פגיעה בתושבים פלשתינים, לצערנו על ידי אזרחים ישראלים – שתי המשימות האלה משרתות את ביטחון המדינה ואזרחיה. עשייתם החשובה ראויה לכל הערכה, ואני מגבה אותם באופן מלא ובלתי מתפשר".

צילום: Photo by Flash90

הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ לראשי הימין: "זה טרור"

נזכיר כי הבוקר פורסם מכתב בו הגדירו הרמטכ"ל, המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי וראש השב"ב, רונן בר את ההפרעות של הישראלים בכפרים הערבים כ"טרור". "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלשתינים חפים מפשע" הם כותבים, "המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן". הלוי ושבתאי הדגישו כי "כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי".

מח"ט בנימין בודק את תושבי עטרת בכניסה ליישוב

מח"ט בנימין בודק את תושבי עטרת בכניסה ליישוב צילום: חוננו

הם הדגישו כי המשך הפרעות פוגע בפעילות כוחות הביטחון. "אלימות זו מגבירה טרור פלשתיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלשתיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלשתיני. צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון".

צפו: שוטר תועד כשהוא תולש זקן של מתיישב